• WickL

canadian Goose

Nu har jag sagt i säkert 5 år att jag ska köpa en Canadian Goose Exp parka men får aldrig råd med en sån. Har insett detta & kikar runt lite på Blocket efter en ev begagnad men frågan är hur vet man att man inte blir blåst igentligen? Vill inte ha någon skit kopia eller stulen jacka.

• Svar på tråden canadian Goose
  • MINI25

liten rättning

canada goose heter de.

nja, risken att de är stödgods är ju rätt stor. Dock är de helt ute i sthlm nu, vilket betyder att många vill sälja sina. sätt ut en annons och be att få köpa en där det finns kvitto! det är ett rätt säker tips.

• BlevMamma04

stulen jacka= du köpt i god tro.
    Köp ingen jacka som inte ägaren har kvitto till, då behöver du ej oroa dig. Men kolla noga upp jackan INNAN du köper, sambon lköpte en och det var n¨t knas med dunet ärmen, det "försvann" efter en vecka bara.

Lycka till med köpet

• WickL

Men vad bra om det märket är ute, desto lättare för mig att köpa en begagnad då!!!! Jag fryser arslet av mig på vintern & den jackan håller åtminstone värmen riktigt bra.

• MINI25

ja, det är nog jättelätt att köpa en i år!

Och de är heeelt underbara! har haft min i över 5 år och har bytt ut muddarna två gånger, och lagat fodret en gång. Den ser dock ny ut utanpå och håller värmen fantastiskt bra!

Lycka till med köpet!

• WickL

Tackar. Hör du nån som säljer en så hör av dig.

Kram

• MINI25

Bor du i Sthlm?

Isåfall kan du sätta upp en lapp i ex Fältöversten eller på ica Karlaplan. Lättast att få napp där och minst risk för stöldgods...

• WickL

Bor i Sigtuna & här går alla med sådana jackor så jag kanske ska sätta upp en lapp på ICA.

w

• MINI25

Gör det!

Eller på SSHL kanske? Nere i deras café Caz, mittemot gympahallen- där får du garanterat napp.
    Men det beror på storleken iof.

Lycka till!

• WickL

Ja jag tänkte oxå på skolan. Storlekarna ja, dom är stora eller hur? Jag väger utan bebis i magen ca 70 kg & är 174 lång vilken stl passar då?

• MINI25

Ja ganska, jag skulle nog föreslå en M till dig. Eller tom en S. Men man vill ju kunna ha en tjock tröja under också- så kanske M iaf!

(Har själv en xxs och är 170 men väger ynkliga 49 kg, och den är rätt liten på mig.)

Svar på tråden canadian Goose