• WickL

canadian Goose

Nu har jag sagt i säkert 5 år att jag ska köpa en Canadian Goose Exp parka men får aldrig råd med en sån. Har insett detta & kikar runt lite på Blocket efter en ev begagnad men frågan är hur vet man att man inte blir blåst igentligen? Vill inte ha någon skit kopia eller stulen jacka.

• Svar på tråden canadian Goose
  • smz

LOBU Kanske en dum fråga, men menar du att pälskragen på CG jackorna skulle vara från hund eller katt??? (Det är det iallafall inte, kommer just nu inte ihåg var pälsen kommer ifrån)

• MINI25

pälsen kommer från coyote-varg. de måste skjutas varje år p ga att det finns fööör många. de skjuts alltså inte för pälsen i sig!! De är vilda och lever b la i Canada.

Och det där påståendet att det finns varmare jackor, ja visst- men har man en gås vill man aldrig byta den- för varmare jacka är svår att få tag på.
    Det är samma resonemang som att säga att hästens inte kan vara så mycket skönare än andra sängar. Näähä, men har du provat en hästens då?

• Lobu

smz- jag skrev ju om den mannen som skickade sånna jackor billigt från kina eller hur?? det är 99% hund/katt päls.

• WickL

Shit ska det bli diskussion inom denna tråd ochså?? smäller av snart. Att det ska bråkas,diskuteras negativt,anklagas kalla det vad du vill, på VARENDA TRÅD. Otroligt!!

Jag startade denna tråd så jag får väl avsluta den ochså. Tack för inläggen. Jag har redan fått en Canada Goose & den är LOVELY med eller utan päls krage, ute eller inne, töntig eller på. osv osv osv.....

kram Wictoria

• Svarta katten

Har för mig att en CG-jacka är så dyr för att dunen kommer från en ovanligare art av fågel (vet ej vilken), som kan hålla värmen extremt bra. Tror jag läste det nånstans för längesen. Nån annan kanske vet? Bara intressant att veta.

• smz

Vad tycker ni om färgen OLD NAVY?

Min beiga CG har pajjat i fodret så jag skall ha en ny nu, funderar på den färgen men är lite osäker...ser det väldigt BLÅ ut???

Helst vill jag ha en röd, men det har ju sambon...

• Helena 82

jag säger som lamilla..i lööööööööööööööve min gås!!

• WickL

Länge leve Gåsen. Shit vad perfekt jacka i detta skit väder. Bästa köp jag gort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tres

svarta katten

kanadensisk gås kanske..

• liin

WickL: Köpte du ny eller begagnad tills slut?

• WickL

Jag fick en av min man i pressent. Den passade fin fint när jag var gravid, men nu 2 veckor efter förlossningen är den för stor, så jag tänkte faktiskt köpa en ny i mindre storlek den här veckan.

w

Svar på tråden canadian Goose