• WickL

canadian Goose

Nu har jag sagt i säkert 5 år att jag ska köpa en Canadian Goose Exp parka men får aldrig råd med en sån. Har insett detta & kikar runt lite på Blocket efter en ev begagnad men frågan är hur vet man att man inte blir blåst igentligen? Vill inte ha någon skit kopia eller stulen jacka.

• Svar på tråden canadian Goose
  • tea1982

En gång för alla - de heter CANADA goose.
    Varma e de, men klart överskattade. Jag har både en kort och en lång och tycker egentligen att min fjällräven parka e precis lika varm (o 1000:- billigare)
    Du kan få köpa en kort svart av mig i XS!

• WickL

Jag fick en i julklapp av min man. Tjohej vad kanon snyggt & varmt.

• Pockadockan

det var snällt av julle tycker jag

jag som precis tänkte tipsa om en på tradera som bor i kina och skickar hem såna jackor för 1500...

• Happy80

är inte CD "soo last year"???

• Happy80

är inte CG "soo last year"???

• Pockadockan

jo, det kanske det är. Men om hon vill ha en sån så får hon väl ha det, eller hur

• Robyn

Canadian Goose är tyvärr hopplöst ute. Jag skulle aldrig ha köpt en sån (inte enbart p.g.a att det är ute, utan också för att det är stora och klumpiga och Michelin-aktiga).
    OBS! Detta är min åsikt!

Samtidigt hittar du kanske en sådan jacka billigt just av den anledningen.

• Therese81

Får hem min idag, jippi!!! För bara 3500:- en parka, helt ny. Har varit grymt avundsjuk på dom som har dessa jackor o nu äntligen är det min tur Har en oäkta men hur snygga är dom dá? Hoppas du hittar någon, dom är ju jätte stora i strl. xxxs är lite för stor t ill mig men det finns ju ingen mindre...

• AMH

Tycker att Canada Goose är ganska smidiga i sina modeller inte alls Michellin-aktiga. Inte om man jämför med Fjällräven. Ser det inte som en mode jacka utan att väldigt varm jacka i bra kvalité som råkade bli en hit här i Sverige.
    Har själv en Expedition som jag haft i 5 år nu och den håller fortfarande och sen har jag även en Heli Arktic som jag använder nu när det är lite kallare. Den har ja haft i 2 år och den ser som ny ut fortfarande.

• WickL

Tack alla för svaren. Canada G är chefen..... Varm, snygg & hållbar. Och det bästa av allt är att såna där töntiga mode lejon som endast går efter vad andra har, har nu slutat med denna varma toppen jacka. Kan inte bli bättre. Och eftersom jag är hopplöst ute & aldrig hänger runt Stureplan så passar denna jacka mig perfekt när jag går långa promenader med barnvagnen hemma i Sigtuna.

kram på er

Svar på tråden canadian Goose