• Pacgirl

BIM - Lista September

DÅ kÖr jag Åter igÅng en ny lista hoppas pÅ mÅna, massor av fina pluss denna mÅnad!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-05 11:12
    hahah vad snyggt det kan bli när man skriver från mobilen...

Men här är septemberlistan iallafall, jag hoppas många..massor av fina pluss denna månad..så vi får underbara maj barn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 17:57
    trådens BF tråd :D
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61023162.html

• Svar på tråden BIM - Lista September
  • Samboo

Jag vet att jag skrivit BIM 2 aug. men, jag tror att min cykel har blivit längre, så jag väntar ett par dagar till. Har fått lite bruna flytningar idag, vilket jag brukar få dagarna innan mensen sätter igång. Ledsen! Trodde verkligen att det var min månad. Har inte gjort något test ännu dock, så jag ska inte stryka mig från listan ännu! Tänkte vänta tills på tisdag. Hade jag haft ett test hemma hade jag nog redan testat, men tänkte vänta den här månaden, senaste två månaderna gav det ju ingen tur direkt! 

• Bettan02

Det här är helt underbart, galet och obeskrivbart!!  Jag har plussat!!!
    Och jag måste faktiskt erkänna att jag plussade redan i förrgår:

Jag misstänkte att det var nåt på G eftersom bröstvårtorna gjorde ont.. I vanliga fall brukar brösten göra ont veckan innan mens men inte bröstvårtorna.
    I förrgår på BIM -2 tog jag ett clearblue test (sticka) på morgonurinen.. Det tog ca 20-30 sekunder så var det starkt plus... jag tänkte att det nog är fel på testet och tog ett till direkt.. det tog lika snabb tid och blev lika starkt.. Lika starkt som kontrollstrecket..

Idag på BIM tog jag ett Clearblue Digital och det tog lika snabbt tid denna gång också... 20-30 sekunder så stod det Gravid... och 3 +...  !!!!

Jag och min sambo är helt underbart glada.. Men vi förstår inte att det blir så starka test och att det står 3+...
    Alltså att jag blev befruktad för 3 veckor sen eller mer.

Saken är den att för exakt 4 veckor sen så fick jag min vanliga mens.. 5 dagar och maaaassa blod.
    Lördag för 2 veckor sen fick jag utslag på ÄL-testet.. Så det borde ju inte vara mer än för två veckor sen jag befruktades...
    Men sååå starka test sååå tidigt och så veckoindikatorn..

Förstår ni??

Åhhh...

• Bettan02
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    6.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
    7.   Sunglow, inga barn, 1:a försöket.
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.
    11. Randiga Rut, 1barn, 1:a försöket
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket
    14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket
    20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket.
    20. houseinthecuntry
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket
    26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket. 
    26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket

SkålAntal på listan: 24

24*0,2=  4,8 personer borde bli gravida. Solig

Gravid Plus Gravida  Plus Gravid
    1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket

Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta
                    Bevingad

Hoppat av:
    mi Amore
  • emmavaupptaget

Åååå Bettan02 underbart!!!!! :D

• Pacgirl
    bevingad skrev 2011-09-03 18:43:17 följande:
    Här kom tant röd igår.. så jag får hoppa vidare till nästa månad... men vill såklart se hur det går för alla här
    NEEEEEJJJJJJ... :(
  • bevingad

Stort grattis till dig Bettan!!!!!!!!!
    Jo, Pacgirl... så ser verkligheten ut
    Tråkigt men sant... så nu inväntar jag gyn- besöket....

• Liberté

Stort grattis Bettan!

Ibland förstår man inte hur kroppen fungerar! När jagu pptäckte att jag var gravid med nr 2 blev det ett mycket tydligt plus. Ringde direkt till min läkare och fick tid för att VUL, då var jag i v 6+6 enligt sista mens. Han såg INGENTING på ultraljudet, fanns inte ett spår av en graviditet. Konstigt.... Jag hade fött barn 5 månader tidigare men såååå länge håller ju inte grav hormon i sig!

Fick komma tillbaka 2 veckor senare, man såg då ett litet foster med pickande hjärta som mätte 8+6. Alltså var jag såklart gravid redan första gången!

Vid två andra tillfällen har jag plussat veckan efter äl, så allt kan hända!       

• emmavaupptaget

Oh no, jag har blivit en testoholic :O Har testat mig 2 ggr både idag och igår :P Fy vad hemskt detta är :S 

Svar på tråden BIM - Lista September