• Pacgirl

    BIM - Lista September

    DÅ kÖr jag Åter igÅng en ny lista hoppas pÅ mÅna, massor av fina pluss denna mÅnad!!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-05 11:12
    hahah vad snyggt det kan bli när man skriver från mobilen...

    Men här är septemberlistan iallafall, jag hoppas många..massor av fina pluss denna månad..så vi får underbara maj barn!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 17:57
    trådens BF tråd :D
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61023162.html

  • Svar på tråden BIM - Lista September
  • Liberté

    Jag har ett grav  test liggandes och just nu skulle min maniska hjärna få för sig att testa... MEN... När vi bestämde oss för att skaffa en trea så lovade jag mig själv att det skulle bli annorlunda denna gången. Mina andra två graviditeter var fyllda med oro och jag gladdes inte särskilt mycket, var mest nervös och orolig! Allt kretsade kring barntillverkning, oro sig de första 12-13 veckorna som sedan blev att jag oroade mig de restande 30 veckorna...

    Även om jag förstås väldigt gärna vill ha blivit gravid NU, så känner jag ändå att om det inte skulle bli- så innebär det att vi får njuta av den här spänningen en gång till... Detta är den absolut sista graviditeten som jag kommer att klara att gå igenom, därför känns det som om man vill stanna tiden ett slag och njuta av nuet och känslorna inför att planera en ny familjemedlem. När jag är 70 år, så kommer det nog kännas trivialt om vårt tredje ban föddes i maj eller juni...eller juli!  När jag tänker så, då blir det lite lättare att uthärda alla tankar, väntan och längtan till BIM.  

  • Pacgirl

    Ja, finns ju vissa jag hoppas o håller tummarna för lite extra....några av dem har ju redan fått flytta sig till bättre lycka nästa gång :(

  • Belle85
    Liberté skrev 2011-09-07 09:49:58 följande:
    Jag har ett grav  test liggandes och just nu skulle min maniska hjärna få för sig att testa... MEN... När vi bestämde oss för att skaffa en trea så lovade jag mig själv att det skulle bli annorlunda denna gången. Mina andra två graviditeter var fyllda med oro och jag gladdes inte särskilt mycket, var mest nervös och orolig! Allt kretsade kring barntillverkning, oro sig de första 12-13 veckorna som sedan blev att jag oroade mig de restande 30 veckorna...

    Även om jag förstås väldigt gärna vill ha blivit gravid NU, så känner jag ändå att om det inte skulle bli- så innebär det att vi får njuta av den här spänningen en gång till... Detta är den absolut sista graviditeten som jag kommer att klara att gå igenom, därför känns det som om man vill stanna tiden ett slag och njuta av nuet och känslorna inför att planera en ny familjemedlem. När jag är 70 år, så kommer det nog kännas trivialt om vårt tredje ban föddes i maj eller juni...eller juli!  När jag tänker så, då blir det lite lättare att uthärda alla tankar, väntan och längtan till BIM.  
    Jag är så himla rädd att jag ska börja oroa mig förmycket. Har bestämt att vi ska försöka men att det får bli när det blir, ingen stress liksom, men märker ju hur jag redan nu har lite klump i magen rätt ofta. Försöker till och med hitta på anledningar till att det kanske till och med skulle vara fördelaktigare om jag blev gravid lite senare, om några månader sådär. Men sen kommer jag på mig själv med "vem försöker jag lura?"

    Sambon frågade om han skulle köpa hem lite garvtester så vi hade sen när vi skulle testa, men jag sa att jag vill vänta, kommer inte kunna hålla mig och gå och fingra på dom varje dag!
  • Juliii86

    Hej.. Jag har inte kunnat flytta ner mig till "bättre lycka nästa gång" för jag har inte fått mens än. Jag äter som sagt provera och pergotime. Det kan hända att jag inte hade någon ägglossning denna och kanske därför som jag inte har mens nu. Jag har inte testa mig sen i måndags å jag inte har några tester kvar hemma förutomtt digitalt veckoindikatorn men den ska jag spara tills jag får plus. Få se hur det kommer gå. Har även bokat telefontid med gyn läkaren för att fråga hur jag ska göra nu. Nu vet ni hur det ligger till hos mig...


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86

    Direkt efter att jag skickade inlägget så fick jag mens. Är det någon som kan flytta ner mig.. sitter nämligen inloggad i telefonen. Lycka till ni andra!


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • emmavaupptaget
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.-nästa bim 30e sept
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    6.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.
    11. Randiga Rut, 1barn, 1:a försöket
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket
    14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    16. Belle85, inga barn, 1:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket
    20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket.
    20. houseinthecuntry
    20 Vili 1 barn 11:e försöket
    20. Sofiato 1:a försöket efter mf
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket
    26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket. 
    26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket
    30. Bevingad inga barn 4e försöket

    SkålAntal på listan: 24

    24*0,2=  4,8 personer borde bli gravida. SoligGravid Plus Gravida  Plus Gravid
    1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket

    Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.            

    Hoppat av:
    mi Amore
    Sunglow
  • kärleksmamman
    Jag hoppar in här oxå om det är ok..

        {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.-nästa bim 30e sept
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo

    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    6.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.

    11. Randiga Rut, 1barn, 1:a försöket
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket
    14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    16. Belle85, inga barn, 1:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket
    20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket.
    20. houseinthecuntry 
    20. Vili 1 barn 11:e försöket
    20. Sofiato 1:a försöket efter mf
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket
    26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket.
    26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket
    28. Kärleksmamman, 1 barn, 2:a försöket  
    30. Bevingad inga barn 4e försöket
    SkålAntal på listan: 24
    28*0,2=  5,6 personer borde bli gravida. SoligGravidPlus Gravida  PlusGravid
    1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket

    HjärtaBättre lycka nästa gång! Hjärta7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.           

    Hoppat av:
    mi Amore
    Sunglow
  • Liberté

    Nu har jag läst o läst o läst....o läst lite till!  Verkar som om chanserna att bli gravid är som störst samma dag då du får postivt resultat på äl stickan samt dagen efter. Vi prickade in samma dag men missade dagen efter denna gång...

  • ELG

    Hejsan! Har följt er i ett par månader, men inte känt mig redo att delta :) Men nu så!

    Jag och sambon har försökt sedan början på Maj, men fick inte Äl förens Juli! Vi har kört med Äl-tester som har bekräftat detta ;) haha!

    Är nu då inne på 5:e försöket (3:e möjliga försöket). Vi trodde vi skulle klara det förra månaden, hade kraftigare symptom än vanligt... men luteasfasen bestämde sig för att bara vara 10 dagar... så oddsen va inte med oss... :(

    Vi har inga barn sedan innan.

    Det känns som att denna månad är våran, hoppas kan man ju :) Testar denna månad både Rosenrot och EPA-Glandin... antagligen mest för det psykiska ;)

    Vågar inte skriva någon bim ännu, brukar ha cykel på 30, men den förra blev bara 25.. återkommer när Älen visar sig! Lycka till ni som inte nått bim ännu och ett stort grattis till er som plussat! Ni ger oss hopp!

Svar på tråden BIM - Lista September