• jengus

Bilbarnstol i taxi??

Hej e de nån som har åkt taxi å behövt bilbarnstol?? Ska åka till Arlanda i januari å har en son som e 20 månader å vill inte att han ska sitta på en kudde bara. Någon som vet något taxibolag som har bilbarnstolar i bilarna??Bor i stockholms trakten!!

• Svar på tråden Bilbarnstol i taxi??
  • Aangiee

jengus: ring Taxi Sthlm! min sambo jobbar som taxichaufför på Taxi Sthlm och han har bilstol i bilen. när du ringer och gör bokningen är det bara att du säger till att du behöver bilstol!
    trevlig resa

• Trikarn

Det ska bara vara att ringa och säga till att du vill ha en taxo med barnstol..de flesta större taxibolag har det som praxis tror jag iallf i K-d

• orzia1

det lättaste att ringa till de olika bolagen o höra vilka som har och vilka som inte har.

• Fabians mamma

Fråga också om det kostar extra! En del bolag tar en slant för det.

• lurv

Taxi Stockholm har ca 200 bilar med bakåtvänd bilbarnstol. Ring och förboka en bil med BB kostar inget extra. Kurir tror jag också har men mycket färre stolar än Taxi Stockholm.

• UFS

Min erfarenhet är mycket bitter. Vi hade inte bil när sonen föddes och vi blev lovade av Taxi Göteborg och av BB att det skulle finnas taxi med babyskydd när det var dags. Det tog oss ca 6 timmar(!) på BB att få reda på att det inte fanns en sådan bil i hela Göteborg med omnejd. Trots att alla lovat det tidigare. Mycket märkligt.

Kolla med taxibolaget, men lita inte fullt på dem. Du kan ju alltid ta Arlanda Express från centralen...

• annhan

Aha, så man kan boka en taxibil inför hemresan från bb med bilbarnstol? Perfekt, då behöver man inte ta med sig sin egna ju. Fast det kanske är att föredra ändå..

Apropå taxibilar.. Kör alla taxibolag (I sthlm) gravida till förlossningen? Har hört rykten som säger att vissa nekar....

• Aangiee

annhan: mitt tips är att åka taxi. när det väl är dags för förlossning så måste både du och pappan kunna slappna av så mycket det går och slippa tänka på att behöva parkera bilen och betala parkeringen(DYRT!) så mitt tips är att åka taxi....
    och det med att vissa nekar, det vet jag inte. Taxi Sthlm nekar inte mig veteligen, vet inte hur det är med de övriga. kanske var det chauffören som nekade?? det är ju bara säga när du ringer och beställer att du ska föda barn och att taxi chauffören får acceptera det

• lurv

Babyskydd vet jag att Taxi Stockholm INTE har! Dom har bilbarnstolar som barnet kan använda från typ 4-6 månader och upp till 3 år. Ganska logiskt om man tänker snäppet längre. En taxi har ju inte större bagageutrymme än en bil och ska den då ha med sej babyskydd, bilbarnstol, bältesstol och eventuellt en lös bilkudde (om det inte finns en inbyggd) så skulle ju bagageutrymmet vara fullt . Var lägger man då eventuellt bagage?

• jengus

Hej ringde till Taxi stockholm å dom hade!! Så nu slipper man oroa sig för att inte lillen ska sitta säkert!! Tackar så mycke för hjälpen!!

• Aangiee

lurv: du har helt rätt! taxi Sthlm har inte babyskydd nej!
    kopierar in från Taxi Sthlms hemsida:
    ''Bilbarnstol
    I 250 av våra bilar finns bilbarnstol för barn från 3-4 månader upp till 25 kg. I samtliga våra bilar finns även barnkuddar för lite större barn som kan använda det vanliga bilbältet. Tänk på att vara ute i god tid då du beställer bil med bilbarnstol då det kan ta lite längre tid för bilen att köra fram.
    Ring 08-15 00 00''

• lurv

Nått att tänka på om man tar taxi in till förlossningen: Se till att ha nått rejält att sitta på OM vattnet skulle gå. Går vattnet i taxin och blöter ner sätet så kan bolaget kräva ersättning av er för det. Det går på hemförsäkringen om man nu har någon har man inte det så kan det komma att kosta många tusen då bilen eventuellt måste byta ut sätet. Samma sak om ni åker med egen bil.

Svar på tråden Bilbarnstol i taxi??