• VirusVarning

Underbara nittiotalet (eller inte)

Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

• Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • Supermummy

Kommer ni ihåg personsökarna när dom kom!?

• riot

Men, är det inte nån som har nån bild på napparna eller nåt? Kan inte riktigt placera vad det var för nåt men jag kommer ihåg nåt sånt! Blir jättenyfiken nu!

• cotton

Minns napparna - men hade ingen aning om den egentliga innebörden. Tror att de för de flesta mest var en (ful) modepryl. Hade själv två sådan runt halsen ett tag!

• VirusVarning

Riot sökte på google efter dom men hittade dom inte :-S.

Supermummy - Minns dom. Pratades jämt om dom på tv-shop. Haha,

En till mode-pryl var super-nintendo och Sega Mega Drive. HAHA

• riot

Ja!! Äntligen kommer jag ihåg napparna, jag hade en jättefin liten blå utan en aning om vad det stod för!

MimmiLina: Precis så "spelade" vi med, sen gjorde man nog inte mer. Haha.

Jag hade en personsökare & var sååå stolt.

• Shoujo

Supermummy: Hur vet du det? Vem sa det?

Minns ni spice girls korten då? När jag gick på mellanstadiet så hade alla såna och bytte med. Det fanns från olika videos de gjort, enskilda studiofotoon eller "candids" t.ex när de just ska upp på scen. Coolt!

• VirusVarning

Shoujo - Åh de minns jag min syster samlade ^^, .
    Minns ni när dom slog igenom. _alla_ ville ha Mel C adidas byxor med lime gröna streck.

Sen minns ni att de var inne med batic (stavas de så) igen då också? Alla tyckte de var SÅÅÅ snyggt. Hehe

Sen kommer ni ihåg att man skulle ha uppvikta jeans då? HÖGT skulle dom vara uppvikta också.

• riot

Jag hade Sega och spelade Sonic som en tok! Älskar fortfarande det spelet och saknar det faktiskt ibland!

Mina jeans var alltid högt uppvikta! Haha. Underbara 90-tal! Spice Girls var mina husgudar på den tiden, GIRLPOWER!

• annca

Haha! Batik verkar vara nåt som dyker upp en gång vart årtionde! Var verkligen superinne när ja (dinosaurie) gick på lekis i slutet av 70-talet! Och nu träffas mammagrupperna och gör batik åt sina små igen!

• Peppa

Åh då ska vi se vad man minns:

Tidiga 90-talet så var det tajts som var utsvängda vid fötterna och smink i bruna toner.
    Samt diadem och massor med hårspray.

Sedan kom
    Nirvana, radioaktiva räkor, ebba grön (blev poppis igen). Nej till EU festerna vid valet. (mitt första och enda fackeltåg)
    Dr. Martens, Levis 501. Snusnäsduk som pannband, kickersbrudarna gjorde entre i skolorna med bombarjackor och avrakade ögonbryn.
    RedNecks spelades för fullt på ungdomsdiscona.

Helly Hansen fleecejacka (en grön och en vit)

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)