• VirusVarning

Underbara nittiotalet (eller inte)

Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

• Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • MimmiLina

Ja just det, snickarbyxorna! Kommer ihåg att jag råkade tappa ner hängslorna i toalettstolen i skolan en gång på mellanstadiet, haha så fräscht.

Och gubb-byxor med hängslen och vit top eller skjorta under.

Och Adidasbrallorna, dom där svarta med vita ränder på! I såntdär WCT-tyg. Slängde mina såna för nån månadd sen, otroligt hållbara. Dom höll ju för sjuttsingen typ 10 år!

Man hade så mycket gele i håret att ens frisyr säkert skulle tålt minst 3 atombomber alltså. Rälig klistrig gele på burk. Kliade som bara den i hårbottnen.

• MimmiLina

Ja visst ja.. Kriss Kross...Och Midi Maxi Efti.. Och Troll!

• Familjen G

Man skulle ha tight top, svart kjol, helst med volang på och fliaskor med benvärmare till... Det var sååå snyggt!!! *ASG*

• Familjen G

Filaskor menar jag... hi hi...

• BillaBong

MimmiLina:
    Just ja, hahaaa! Adidasbrallorna! De med två ränder på bredden nere på vaden, eller hur? Fanns i marinblått, svart och någon konstig grön kommer jag ihåg. OJ så jag tjatade för att få ett par såna! Sen kom ju de där som var ungefär likadana, fast med ränder på sidan enda ner till fötterna och med ... håll i dig nu ... TUFFA KNAPPAR på sidorna Praktiskt tyckte grabbarna - bara ett litet "ritsh" så stog tjejerna där nästan barbenta

• MimmiLina

BillaBong - Ja, precis dom menar jag.
    Ja just det, sen kom det dom med knappar på ja, men såna tordes man ju inte ha... Fan vad alla har hästminne här!

• riot

Och Axe ! Fy fan, vad alla sprayade på sig Axe! Alla killar i skolan luktade likadant. Haha!

Dessutom kommer jag ihå Robyn-febern. Jag och min kompis klippte oss i samma frisyr som henne inklusive den obligatoriska zickzack benan. Och såklart silverfärgade dunjackor!

• fipa2

haha en gång på 90talet ringde min kompis (vi var 11 då) till ett spåkvinne-telefonnummer, och så frågade hon om de där fula träningsbralorna med två ränder, och ville veta om de skulle hållas modernt en tid. när hon fick ett ja så gick hon och köpte ett par, muahahahah

f.ö. var 90talet verkligen det årtionde då modet nådda sitt ultimata botten. mycket fult har man sett, men 90talet var verkligen vidrigt. speciellt tidigt 90tal. nej jag kan inte ens tänka på det för då spyr jag. mitten av 90talet hade vi stencoola 11åringar alltid en nlångärmad "farfarsskjorta" under, och sen en överstor tskjorta ovanpå. naturligtvis med hard rock cafe eller Bon Jovi motiv. håret var stripigt och hängde över ögonen så man såg ut som kurt cobain, vare sig man var tjej eller kille. iallafall i min skolklass ju sluskigare- desto bättre

på högstadiet (97-99) gick tjejerna med KJOL ovanpå byxorna, det fattade jag aldrig, det var så helvetes fult så jag totalvägrade klä mig så.

• fipa2

riot, killarna hade axe men tjejerna hade Date

• fipa2

jag tror det var så den hette? den där billiga skitparfymen som det alltid var reklam på i Frida tidningen

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)