• VirusVarning

Underbara nittiotalet (eller inte)

Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

• Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • Bonanza

I slutet på 90-talet hade alla fjortisar savannahbyxor, små linnen där pushupen syntes och buffaloskor. Stringen syntes igenom på byxorna som var svintighta.

Dessutom var populära märken fila, marwin, champion etc. Gud vad fult!

• bits

MimmiLina: Tack! jag trodde det var mjukis/traningsbyxor, fattade inte

• BillaBong

Hahaha! Oh my god! Vad roligt att läsa om allas exempel. Ser det verkligen framför mig - hur INTE fint det var ;) Fy fasen hur man såg ut! De där halsbanden med namnet, Marwintröjorna, hipsters, de vita skjortorna ... att man verkligen kunde tycka det var snyggt?

Andra saker jag kommer ihåg från 90-talet är:
    - Att man helst skulle äga minst en av de där nya, tuffa Adidas-hoodsen eller en vanlig sweat-tröja med en pikétröjekrage som stack ut i halsen.
    - Halsbanden på tjejerna skulle vara i läder och sitta skit-tight mitt på halsen. Antingen bara ett läderband eller med någon stor blomma eller likn. på.
    - Championtröjorna i de allra fulaste färgerna (lysorange, lysgrön o.s.v!)
    - West- och Eastsidetröjorna.
    - Att klippa upp jeansen nere vid skorna. Hippt! ;)
    - Puffluggen, såklart.
    - Flanellskjortan, helst öppen med någon stor t-shirt under.
    - De där t-shirtarna med snörning i halsen. Vet inte om de kallades något spec., men de var ofta randiga :P

Bockstyret, var inte det också väldigt 90, eller kom den tidigare kanske?

Aja. Det fanns ju hur mycket som helst att "längta tillbaka till" ;)

Nej, tacka vet jag 70-talet! :)

• MimmiLina

Haha ja, munktröjorna ja.. Och så en tajt polo under den, och ett halsband utstickande över polokragen liksom. Smakfullt. *inte*

• MimmiLina

Silikonbröst tycker jag känns väldigt 90tal.

Och Libressebindor. Och Carefree trosskydd! Finns såna än?

• MimmiLina

Och bärbar cd-spelare. Superpraktiskt liksom... Jämför med dagens MP3.

Och telefonkort.. har NÅGON det mer?

• Lotlas

Här är mina bidrag till det vi vill(?) minnas!

Jag kommer att tänka på Crocker-jeansen i olika färger! Det fanns ju alla möjliga och omöjliga färger! Gröna, lila, blå, orange, och så klart svarta och vita. Min kompis tröttnade på dem efter ett tag och färgade dem svarta, men sömmarna lyste ju fortfarande i originalfärgen! Och kängorna med klack! Kommer ni ihåg dem?! Jag var sååå avis på min kompis som fick ett par sådana! (Min mamma brukar förorda det praktiska i klädesplagg, och då gick klack-kängorna fetbort!)

På TV glodde jag på "Lilla huset på prärien" och grät i slutet av varje avsnitt. Sedan fanns ju "Dr. Quinn" där Sully bara var såååå snygg! Och glöm för all del inte "Bevvan", "Rederiet" och "Tre kronor"...

• dio

Oj, var ska man börja

Hiphop-looken när jag gick i 6:an kanske Fast speciella "hiphop" byxor att köpa, jag hade mörkblå och ett par illgröna shorts. ALLA i klasses hade dessa byxor. Åsså en stor t-shirt till. Minns att jag bla hade en med Spindoctors på

Lite tidigare: Usa- sockor, tights och tjocktröja.. Minns att mina favoriter var ett matchande set, allt i turkos! haha

Polotröjor och väst över, snyggast var en svart skinnväst.

Även långvästar

Utsvängda tightsbyxor..

Krusat hår, jättegummisnoddar, diadem.

michael jacksons Black or white

Alla tjejer skulle ha kortklippt hår ett tag, eller samma frisyr som Carola när hon sjöng fångad av en stormvind.

Högstadiet: Hm. Champion huvtröjor, men det är ju inte så fult Samma, Fruit of the loom tröjor. Funkar helt klart
    På högstadiet hade jag på mig 70-tals kläder Gymnasiet också för den delen

• Jolla

Kul tråd!
    Jag minns de där tog´s chevignon dunjackorna som man bara SKULLE ha. Tjatade hål i huvudet på min stackars mamma...

• Cornette

Nu har jag inte läst allt men var inte ni som jag och gick med jeansen bakochfram när Kriss Kross slog igenom? Hur snyggt var det? Eller snickarbyxor med antingen ett axelband över axeln och det andra hängande, eller båda knäppta men hängande så man var tvungen att ha ett skärp för att hålla dem uppe
    Och frisyrer... hur många sprayflaskor gjorde man slut på? Jag hade ett tag BÅDE snedlugg och pufflugg framför den, hur coolt var inte det?!
    Förresten, de där kängorna med 2 cm (minst) tjock gummisula och en himla massa snörning, de är användbara än idag. Har dem på vintern ute i stallet, den tjocka gummisulan är superbra isolering mot kylan

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)