• VirusVarning

Underbara nittiotalet (eller inte)

Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

• Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • lurksmulan

Visserligen är det målfoto på om det här är 80-tal eller 90-tal men minns ni mormorskängorna? Man var ju tuffast i stan med de!

Vi var ett helt gäng som hade minicall på gymnasiet, det var precis innan mobilerna hade gjort sitt stora intåg. Nu tycker man att det bara var besvärligt, att "söka" en person och sen vänta på att den ringer tillbaka. Och när man själv blev "sökt" fick man leta reda på en telefonkiosk och hoppas på att personen fortfarande satt vid telefonen och väntade när man ringde!

Andra skor som var poppis var Reebok, och de som inte hade råd köpte Cox, som såg precis likadana ut.

I trean i gymnasiet (vintern96-våren97) var jag och en kompis häftigast i skolan. Vi var nämligen i New York i december 96 och jag handlade kläder för 12.000:-! Så jag hade enbart DKNY, Polo Sports, Fila, Tommy Hilfiger etc.

90-tals parfymer är för mig Sambo, Tresór och Colors (Benetton).

Musiken var Mr. Vain, Dj Bobo, Corona, Cypress Hill, 2Unlimited och alla pojkband.

• VirusVarning

Föresten minns ni i slutet (jag gick på högstadiet då) när Björn Rosenström slog igenom men Pojkarna som busar. HAHA,

Sen får vi inte glömma en stor film. Titanic gick i sjuan när den kom. Tårarna sprutade på filmen, köpte sound tracket och grät varje gång jag hörde låtarna. Och under samma veva skaffade jag MAIL! DÅ var jag verkligen "inne" en kompis skaffade hotmail och visade sen hur man gjorde för mig. Så skickade vi små vykort via e-mailen och man var så häftig. Kommer ihåg att sidan hete card4you . Vet inte ens om den finns kvar.

• fipa2

ja herregud

tänk att det snart äör TIO år sedan man gick i sjuan!

• MimmiLina

Nä, men tänk att det är 10 år sen man började gymnasiet. Jag vill tillbaka. NU!

Kan nån bygga en tidsmaskin?

Jag vill inte ha en massa räkningar, jag vill inte ha en massa studielån, jag vill inte ha en massa krav, jag vill bara gå på disco, sitta och fnittra och vara liten och fri från alla måsten.

• sweetpea

Visst var det okej att vara ung, men usch - aldrig igen! Man har en förmåga att glorifiera, ändå. Det är tio år sedan jag började gymnasiet nästa år och jag är så glad att jag är klar med allt det där.

En annan nittiotalsgrej - de små plastnapparna! Minns ni?

• fipa2

ja, och folk satt faktiskt ppå timmarna och SÖG på dem! yök

• VirusVarning

sweetpea - ÅH dom hade jag hellt glömt . Jag samlade på dom _älskade_ dom

• VirusVarning

Fipa2 - Visst var dom giftiga kom man fram till sen?

• sweetpea

Man hade dem i öronen, runt halsen, på nyckelknippan - helt sjukt! Sällan har man väl sett ett mer absurt mode.

• fipa2

var dom? ja det är möjligt men jätte snuskigt ialafall...

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)