• AnnkAn80

Aprilbebis 2012

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här då jag och min man väntar vårt andra barn i april! :)

Har inte läst hela tråden utan bara de två senaste sidorna. Grattis till alla lyckade rul, kul! ;)
    Vi ska på rul i början av dec, spännande. :)

Ang namn tycker jag att Ella är fint.

Bullmamma81:
    Om ni är så himla nöjda med KD, hur vet ni då att de har så bra service? :p

• AnnkAn80
    Aaglars skrev 2011-11-18 14:47:49 följande:
    Välkommen hit!!!

Jag väntar mitt tredje barn med BF 30/4. Ska på UL 1/12
    Tack! Skrattande

Vi har båda samma datum för BF OCH samma RUL datum! Solig
  • AnnkAn80
    No ordinary love skrev 2011-11-18 23:04:52 följande:
    Vi köpte den vagnen via blocket och när vi skulle byta till sittdel så visade det sig att selen inte var komplett, så allt jag gjorde var att maila och förklara läget. 

Jag fick ett svar att de ville ha ett foto på det som saknades och det fick dem, inom en vecka fick jag reservdelen gratis plus en stor och fin reflex till vagnen.

Det må jag säga att de har bra service om du dessutom hade talat om att vagnen var köpt på blocket och de inte krävde kvittot m.m.
  • AnnkAn80

Bullmamma81:

Det låter tufft.
    Har du ingen förutom din sambo som kan hjälpa dig?

Vad gäller foglossningsbältet tycker inte jag att den hjälpte så mkt, den var mest i vägen.

• AnnkAn80

Bullmamma81:

Men dåså, då har du ju rena lyxen. :p
    Det är få förunnat som har en mamma som storstädar åt en, en gång i veckan. :)

Ditt inlägg fick dig nämligen att låta som att du är väldigt ensam när du skrev att du går på stan hela dagarna i väntan på sambon och allt vad det var, därför jag undrade...

• AnnkAn80

Charlotta1:

Jag håller med dig, vi har valt det själva, men inte ens vi skulle tacka nej till barnvakt någon gång då och då. : )
    Det gör mycket om man vet att det alltid finns någon som kan ställa upp när man behöver det.

Har ni inga vänner som ni umgås med och kan avlasta varandra?

Sedan tror jag att parrelationen blir starkare ju mer prövningar man utsätts för, klarar man av dem ( utan hjälp från andra) vet man att man hör ihop! : )

• AnnkAn80

Charlotta1:

Det finns inget värre när båda föräldrarna ligger halvdöda i kräksjuka och samtidigt behöver ta hand om en liten också, DET är verkligen tufft!
    Men man klarar sig igenom det också, gudskelov. : )

• AnnkAn80

Charlotta1:

Jag skriver med mobilen och kan därför inte välja tummen upp! ;)

Även om vi hade haft mor-och farföräldrar eller någon annan nära, hade jag inte lämnat över mitt barn/mina barn till dem längre än ett par timmar och det när de är över ett år. Under ett år skulle tanken aldrig falla mig in. Då hör de hemma hos sina föräldrar. Det är inte särskilt nyttigt för barn att separeras från sina föräldrar när de är så små, spelar ingen roll vem/vilka det är. De kan aldrig ta en förälders plats.
    Jag har lite svårt att förstå föräldrar som lämnar över sina små och låter de sova borta när de är så små!
    Men det är jag det. :)

• AnnkAn80
    Aaglars skrev 2011-12-10 08:08:44 följande:
    Skriver oxå m mobil. Tummen upp f hela ditt inlägg-:)
    FlörtSkrattande
  • AnnkAn80
    Aaglars skrev 2011-12-12 09:52:23 följande:
    Emeilee

Att lämna bort en ca 8-månaders är ngt som både bm och barnpsykologer säger att det INTE är bra för barnet. Det är vid den åldern som barnet alltmer förstår att mamma o barnet är två individer och det sker mkt i utv under denna period som gör att de mår bäst av att inte skiljas från sin/sina förälder/föräldrar.
Svar på tråden Aprilbebis 2012