-
Jag förstår dig, men det kan samtidigt vara klokt. :)Majsan242 skrev 2011-12-29 18:35:57 följande:Hmm.. min man tycker allt är för tidigt, det ska inte köpas saker, vi ska inte prata namn etc etc... jag känner att jag har abstinens så jag smygsurfar efter babykläder på tradera... -
Helt ärligt kan jag tycka att många "skyndar på" för mycket, alldeles för tidigt. De springer och köper kläder och vagn så fort de har plussat, vilket JAG tycker är lite tokigt. ;)Majsan242 skrev 2011-12-29 19:14:45 följande:Då finns det inte många kloka i den här tråden
Är han orolig för att det ska hända något och att han fäst sig för tidigt eller är det bara jobbigt för honom för att det kräver tankekraft och diskussioner (i alla fall kring namnval)... jag kanske måste fråga honom men han brukar inte vara så tydlig i sina svar, oftast vet han inte ens själv utan går bara på känsla och kan inte formulera i ord vad det handlar om :/
Jag förstår lyckan, men man behöver vara realistisk också.
Jag är ju inte mindre lycklig över att jag ska ha barn bara för att jag inte köper grejer till bebisen eller tänker på namn minuten jag har plussat.
Missförstå mig rätt nu...:)
Du får försöka kolla med din gubbe hur han tänker helt enkelt. Hoppas du lyckas få fram någonting. -
Oj, men jag kan förstå deras lycka! :)Lepanden skrev 2011-12-29 21:47:39 följande:Blir nog så skulle jag tro. Har en kompis som är i v7 och dom har i princip köpt allt redan... Inkl ny större bil. Kändes i mina tankar lite väl snabba pix. Men sen har dom haft otroligt svårt att bli med barn så deras glädje vill jag absolut inte ta ifrån dem. Jag hade visst kunnat tänka mig att handla grejer tidigare än vi gjort.. Tur man har en sansad sambo haha. Kommer spara så mycket som möjligt av det vi köper nu för eventuella framtida syskon tror jag.
Läste precis en tråd om en tjej som fick missfall i vecka 6...:(
Är det ert första barn?
Vi har sparat allt som tillhör vårt första barn, man kan kanske inte återanvända allt, men mycket. Billigt och bra. :) -
Gott slut önskar jag er och ett gott nytt 2012! :)
Hur ska ni fira och vad ska ni äta?
Läste någonstans att det enligt de vidskepliga innebär otur att skaffa barn när det är skottår...Även giftermål och köp av hus kan innebära otur.
Gift är jag redan och hus vill jag inte ha, än. :)
Får se hur det blir med resten. :p
Vad gäller föräldrakurser så rekommenderar även jag dem. Dock förstår jag inte skillnaden mellan föräldrakurser och mammakurs??
Pappakursen har jag mer förståelse för i sådana fall.
Vad gäller profylax så gick inte jag på det, men jag läste lite om det hemma och kollade lite på nätet.
Jag klarade mig galant på förlossningen med den lilla kunskapen jag hade! :)
Även om personalen är kunnig m.m så kan de aldrig "andas rätt" åt en...Lite behöver man göra själv också, man kan inte tro att alla andra ska göra jobbet åt en bara för att de är profesionella.
Med önskan om en härlig afton! :) -
Mottagningen som vi gick/går på erbjuder föräldrakurser, sedan finns det säkert privata kurser också.
Har man barn sedan tidigare känner man kanske inte ett lika stort behov av att gå på f-kurs.
Visst, de kurserna är lite sisådär :), men jag tycker ändå att det är bra att de finns. :) -
Emmaljunga eller Brio vill jag ha-svensk kvalité ska det vara. :)
Jag vill också ha en vagn med fyra (rejäla) hjul. Skulle bli tokig på trehjulingar samt på hjul som är svängbara!
Det känns som att de däcken lätt kan svika en när det är vinterväglag...
Sedan är det väldigt viktigt för mig att mina barn sitter med ansiktet mot oss när vi kör vagnen, oavsett hur gamla de är.
De får se tillräckligt av världen ändå anser jag. ;)
Det kan lätt bli för mycket intryck och jag vill gärna se hur mina barn reagerar på det de ser, plus att jag vill kunna prata med dem ansikte mot ansikte. -
Mitten bak, tycker jag låter livsfarligt...Karisma skrev 2012-01-03 12:32:21 följande:Jasså de ändrar sig hela tiden. Mitten bak är vad jag hört ska vara bäst. Jag är åxå en sån sominte litar på att airbagen verkligen är urkopplad. Är för feg för att våga chansa. Men alla gör ju det de tycker är bäst för sin familj. :)
Jag har jättestor mage, MEN en tjej på mitt jobb som jobba på kontor såg jag inte ens var gravid förrän bara en månad innan hon skulle ha. Hon hade bara en fin liten bula. Hon hade liten mage med båda sina barn och de mår kalasbra.
/K -
Jag trodde ni hade bestämt er med tanke på länken du hade lagt upp...No ordinary love skrev 2012-01-03 17:53:49 följande:Vad ingick det i priset du betalde?
Jag tittar på pramworld och det ingår en hel del för en billigare summa än vad bara vagnen kostar i Sverige... -
Kaosmamma skrev 2012-01-03 19:47:25 följande:Ann: vad för länk... Har jag lagt upp nån länk? Eller bullmamman?
Bullmamma... -
Mitten bak, då är väl stolen framåtvänd, vilket ej rekommenderas.Karisma skrev 2012-01-03 19:47:37 följande:Var ligger Berg i Lycksele? Mitt i centrum? Har inte helt koll på alla affärer som finns där. :) Jag bor mitt emellan Lycksele och Umeå.
Kanske tänker du på någon annan vagn. Den kostade 4800kr på köpbarnvagn.se. Alltså ingen sulky utan en vagn man kan använda från början.För att?emeilee skrev 2012-01-03 14:38:44 följande:Karisma, tror de ligger på runt 2600kr, har för mig jag såg det ngnstans
/K
Plus att "mitten bak" känns så himla "öppet", de andra platserna har åtminstone varsitt säte som kan ta stop, men "mitten bak" finns ju inget som kan ta emot...
Men detta är vad JAG känner. :)
Om det sker en krock så sker det ju en krock och har man otur kan det gå väldigt illa oavsett var man/bebis/barn sitter, men "mitten bak" känns bara inte bra för min del...