• AnnkAn80

Aprilbebis 2012

grästuva skrev 2011-12-12 10:12:54 följande:
    pratar ni om att lämna bort ett par timmar eller över natten?

Theo hade jag barnvakt till ett par timmar första gången när han var åtta månader, sovit borta utan oss har han gjort en gång.. det blev lite abrupt och hastigt men funkade bra ändå. 
    Att lämna barnet ett par timmar då och då någon gång då är inte så farligt. Det jag har svårt för är när man lämnar iväg dem över natten när de är mellan 0- 2,5-3 år.
    För mig spelar det ingen roll vem barnet sover över hos, ingen av dem kan någonsin ta varken mammas eller pappas plats och erbjuda samma trygghet som de kan, hur mycket de än älskar sitt barnbarn.
  • AnnkAn80
    grästuva skrev 2011-12-12 12:28:04 följande:
    Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.
    Rynkar på näsan Styrkekramar till dig
  • AnnkAn80

Man kan lätt bli hård i magen av järntabletter med då får man istället se till att äta sådant som håller magen i trim, t.ex. katrinplommon och päron. :)

• AnnkAn80

Charlotta1:

:)
    Själv är jag tokig i pepparkakor!

• AnnkAn80

Jag beklagar verkligen sorgen, Kendi!
    Finner inga ord...

Det här med både barnvagnar och namn är svårt, inte blir det enklare bara för att det är andra barnet. :)
    Nästan svårare till och med.

Vi kör med Trygg- Hansas försäkring, precis som Bullmamma81. :)

Vilka namn blir det då Bullmamma81?
    Ni andra, har ni bestämt er?

Jag och maken är lite oense vad gäller namn, vi vill se bebisen först, för att se vilket namn som kan tänkas passa bäst.:)

Vilka na

• AnnkAn80

Oj, blev troll såg jag nu, nackdelen att skriva med mobilen. :)

• AnnkAn80

Ebbe är gulligt! :)
    Vad heter de andra barnen?
    Allt för att få inspiration. ;)

• AnnkAn80

Många fina namn. :)
    Agnes, Wilda, Jonathan och Linnea tycker jag är särskilt fina namn.
    Adrian är fint, men jag tror att det namnet har två olika betydelser, varav ett är "den mörke" eller nåt liknande, kommer inte ihåg riktigt och det tycker jag låter märkligt därav fastnar i det namnet hos mig.

Om första sonen heter Christer, måste andra sonen heta det också då?
    Har ni inga andra män i släkten vars namn ni vill föra vidare?
    Christer förs ju redan vidare menar jag.:)

• AnnkAn80

Adrian är ett mansnamn som är en modern form av det Latinska namnet Hadrianus, vilket betyder "man från staden Adria".

. Adria var en stad i Norditalien som gett upphov till namnet Adriatiska havet. Som romerskt kejsarnamn skrevs det Hadrianus. Namnet kom till Norden från Holland på 1500-talet. Den feminina motsvarigheten till Adrian är Adriana. Namnet var mycket ovanligt före 1970, men har sedan ökat starkt i popularitet. 31 december 2005 fanns det totalt 5376 personer i Sverige med namnet,varav 3342 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 269 pojkar namnet, varav 195 fick det som tilltalsnamn.Det finns även en stad i Lenawee county, Michigan, Förenta Staterna som heter Adrian.Adrian används även som efternamn/släktnamn.Namnsdag: 4 mars (sedan 1680; fram till 1830 skrevs det Adrianus. Före 1680 var namnsdagen 5 mars)

Adrian kan också betyda "den mörke". Mörker.

Källa: nelly    Uppdaterad: 2011-07-20

Kopierade från Svenska namn.

Den mörke är väl den sekundära beskrivningen... 

Svar på tråden Aprilbebis 2012