• Iryelle

Septembermammorna 2011

Hej!

Nu börjar fler och fler bebisar tiita ut och det är hög tid för en uppföljningstråd till BF september 2011 och jag hoppas alla mammor hänger på, självklart får även andra mammor vara med, ju fler desto roligare.

Dela med er av ALLT som ni känner för

Gamla tråden finns på: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m56318713.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-11 14:13
    En födelsetråd har lagts upp på: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60432748.html
    Där kan ni skriva in datum när era små telningar har kommit.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 20:59
    Födelsetråden har flyttat till forumet. Ny länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60432748.html

• Svar på tråden Septembermammorna 2011
  • betula
    Frelin skrev 2011-08-11 17:57:55 följande:

Min älskade tös har ju varit lite gul så igår natt fick hon sola.
    Sen tas det nya tester varje dag för o se hur värdena ligger.
    Känns lite jobbigt med alla blodprov dom måste göra på henne.
    Men hon säger inte ett knyst, det är bara mitt mamma hjärta som mår dåligt av det tror jag =)

Finast tösen

Gah ljuvliga lilla bebis! Hjärta
  • Heffa

Vad hemskt att inte få bo med barnet. Har ni inte familjerum på neo på era sjukhus? Här har vi det, sen kan det ju givetvis vara fullt, men hamnar man på BB här så är det på plan 8, neo ligger i källarplanet så det måste ju kännas skiiitlångt om man måste ha bebis på neo ensam.

Jag minns när sonen föddes och han fick sola några dygn, jag tyckte det var tillräckligt jobbigt att inte få lyfta upp honom när jag ville utan ha honom i en solsäng bredvid. Jag lider verkligen med er, men vilka fina små bebisar ni har fått. Grattis till er alla och lycka till.

Over and out
  • betula

Åh dessa söta bebisar alltså! Vill ha min egna nu! 23 dagar kvar om Krypet tänker passa tiden!

• Frelin

Det fanns familjerum på Neo.
    Men eftersom jag behövde vård var jag tvungen o ligga på BB eftersom det inte är något eftervård av mödrar på Neo på samma sätt.
    Och jag fölorade 1,5 liter blod och behövde få två påsar blod och var så svag i två dagar att jag bara orkade sitta upp korta stunder. Därav fick vi inte något familjerum.
    Men efter 2 dygn och jag blev starkare fick vi upp våran prinsessa på BB då även hon var stark o klarade sig med en värmebädd på BB =)

Hade hon inte fått komma upp till BB efter 2 dygn hade vi fått ett familjerum

• hanna elise

Så underbara bäbisarHjärta.
    Längtar så otroligt tills man får hoppa över till denna tråd. Ganska precis en månad kvar nu...

• rubin

Lillagreizen: vad använde ni för att göra fotavtryck. Otroligt söt bebis.

• dea
    lillagreizn skrev 2011-08-13 18:18:44 följande:
    Våran guldklimp efter första badet Samt även en liten bild när han är bitter på oss :P Här görs det hand och fotavtryck

Vilken liten goding ni har fått. Nedersta kortet är ju bara för sött,ser ut som han redan vill visa sina muskler ;)
  • lillagreizn
    dea skrev 2011-08-14 15:05:53 följande:
    Vilken liten goding ni har fått. Nedersta kortet är ju bara för sött,ser ut som han redan vill visa sina muskler ;)
    Hehe verkligen! :) Han är störtskön, grimaserar och har sig hela tiden Tungan ute Samt att han verkligen gör snabba framsteg, fortsätter han i den här takten är vi nog hemma ganska snart. men man ska inte ta ut nått i förskott.
Svar på tråden Septembermammorna 2011