• Iryelle

Septembermammorna 2011

Hej!

Nu börjar fler och fler bebisar tiita ut och det är hög tid för en uppföljningstråd till BF september 2011 och jag hoppas alla mammor hänger på, självklart får även andra mammor vara med, ju fler desto roligare.

Dela med er av ALLT som ni känner för

Gamla tråden finns på: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m56318713.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-11 14:13
    En födelsetråd har lagts upp på: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60432748.html
    Där kan ni skriva in datum när era små telningar har kommit.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 20:59
    Födelsetråden har flyttat till forumet. Ny länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60432748.html

• Svar på tråden Septembermammorna 2011
  • Frelin

idag har vi varit på ett av allla återbesök på sös med Jessies svinkoppor.
    Dom har läkt jätte bra och nu behövs inga fler återbesök.
    På måndag blir det första Bvc besöket.

Allt går bra här hemma, förutom att hon inte vill sova i sängen. Skriker när man lägger ned henne :(
    och i vår säng kan hon inte sova eftersom sambon är alldeles för våldsam i sömnen :(

• velvet

Frelin - Oj, hur gör man då med sovplats?

• velvet

Matildath - Haha, ja, det är ju också en variant... :P

• Frelin

haha jag har somnat sittandes med henne i famnen. vilket är ohållbart. det konstiga är att på dagtid kan hon sova i sängen o vagnen.

• lillagreizn
    Frelin skrev 2011-08-18 18:42:18 följande:
    haha jag har somnat sittandes med henne i famnen. vilket är ohållbart. det konstiga är att på dagtid kan hon sova i sängen o vagnen.
    Går det inte att lura henne då genom att ha en massa lampor tända?? Å sedan successivt minska belysningen?
  • Frelin
    lillagreizn skrev 2011-08-18 18:45:03 följande:
    Går det inte att lura henne då genom att ha en massa lampor tända?? Å sedan successivt minska belysningen?
    vi har lampor tända, men verkar inte spela någon roll.
    verkar inte vara ljuset som stör. vet inte om det blir för tyst eller nåt
  • MissMarilyn
    Frelin skrev 2011-08-18 18:16:31 följande:
    idag har vi varit på ett av allla återbesök på sös med Jessies svinkoppor.
    Dom har läkt jätte bra och nu behövs inga fler återbesök.
    På måndag blir det första Bvc besöket.

Allt går bra här hemma, förutom att hon inte vill sova i sängen. Skriker när man lägger ned henne :(
    och i vår säng kan hon inte sova eftersom sambon är alldeles för våldsam i sömnen :(
    Vi hade det så med sonen... Men å andra sidan ville han inte bli nedlagd på dagen heller.
    Jag fick tipset om att värma en vetekudde och lägga en stund innan han skulle läggas ner. Så de fortfarande känner värme när man lägger ner dem...
  • Frelin
    MissMarilyn skrev 2011-08-19 00:13:09 följande:
    Vi hade det så med sonen... Men å andra sidan ville han inte bli nedlagd på dagen heller.
    Jag fick tipset om att värma en vetekudde och lägga en stund innan han skulle läggas ner. Så de fortfarande känner värme när man lägger ner dem...
    Åh vad smart, ska prova det o se om det funkar :)
Svar på tråden Septembermammorna 2011