• dessiboll

Var jag dum som gav min son namnet Tiger?

Jag fick lite panik när jag såg tråden där en kvinna hade döpt sin son till Millijon. Alla verkade tycka att hon var helt dum i huvet och att barnet skulle bli mobbad mm. När vi fick vårt andra barn gav vi honom namnet Tiger för att vi tyckte att det var fint helt enkelt och inte så konstigt med tanke på hur många som heter Björn. Men nu blev jag lite skakad och undrar ifall folk tänker likadant kring namnet Tiger? Har vi gjort ett stort misstag?

• Svar på tråden Var jag dum som gav min son namnet Tiger?
  • nala01

jag hade gärna gett min son namnet Tiger iom att det är ovanligt men tyvärr heter en av min mans vänners son  Tiger och då känns det inte lika "ovanligt" det bli lite mer som om man härmat.

• ensockerbagare

Hoppas han blir pälsallergiker.

• Bibbidi

Björn är ett gammalt namn här i Sverige, så det går inte att jämföra med namnet Tiger (Tigrar fanns ju inte här förr så namnet har ju inte funnits här tidigare. Samma sak som att namnet Sten är ett gammalt etablerat namn här, men inte "Ökensand").

Ärligt, nej jag hade inte gett mitt barn namnet Tiger. Eventuellt Björn, men inte Tiger. Det är som sagt skillnad mellan dem. Ärligt så funderar jag över namnvalet. Kan tänka mig att det fungerar fram till att han blir tonåring men har svårt att se framför mig en vuxen vid namn "Tiger" - men jag har som sagt aldrig träffat någon heller vid det namnet.

Vad heter han mer än Tiger?
    Jag kan ju tycka att det ska låta bra med efternamnet till exempel.

MIcheaiae Svensson låter ju inte så bra (som ett exempel. Ovanligt + Vanligt = Sådär...)

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • amalie79

Jag gillar namnet Tiger, men jag ser en tjej framför mig, så kanske till en framtida dotter!

• Rödnäbba

Hoppas han inte blir en liten blyg plugghäst fegis bara, då blir det ju lite fel. Jag menar, han har lite att leva upp till, annars vet jag inte. Tufft namn på rätt person, det visar sig..

• SilverLadyG

Nej Tiger är ett kill namn, som Tiger Woods o.s.v. Det finns många som heter efter djur/växter på latin/grekiska t.ex. Jasmine, Dalia, Veronica o.s.v. Men Millijon där går gränsen....

• SilverLadyG
    SilverLadyG skrev 2011-08-11 19:46:22 följande:
    Nej Tiger är ett kill namn, som Tiger Woods o.s.v. Det finns många som heter efter djur/växter på latin/grekiska t.ex. Jasmine, Dalia, Veronica o.s.v. Men Millijon där går gränsen....
    www.thinkbabynames.com/meaning/1/Tiger
  • apache

Jag tycker inte att det är något fel på namnet Tiger...

Svar på tråden Var jag dum som gav min son namnet Tiger?