Anonym (Kär o galen) skrev 2011-10-24 10:11:05 följande:
Om jag levde i ett lyckligt äktenskap med ett fungerande sexliv så skulle jag inte göra något åt förälskelsen, bara njuta av känslan att vara kär.
I mitt fall så misstänker jag att jag förträngt att jag kanske är homosexuell. Har aldrig varit bekväm med sexlivet, mått dåligt efteråt utan att riktigt veta varför. Nu vill jag inte ens att min man rör vid mig.
Jag har skyllt på att han inte är attraktiv, är för lat eller för okänslig. Men i själva verket tror jag att problemet ligger hos mig, att jag inte tycker det finns en endaste man som är attraktiv i mina ögon.
Hur vet man att ett äktenskap verkligen är utom räddning?
Hur kan jag vara säker på att mina homosexuella fantasier är äkta känslor och inte bara fantasier?
Försöker lyda ditt råd, att bara njuta av förälskelsen... Men det är svårt, när man vill mer. Jag vill kramas, mysa, hångla också och då har man ju överskridit en gräns i mina ögon iallafall...
Jaja. Och hur vet man om ens äktenskap är utom räddning?
Jag brukar ha som motto att om man slutar att ligga med varandra så är det kört. Likaså om man slutar att prata med varandra. Men vi är alla olika. Endel verkar ju kunna leva sexlöst år efter år. Jag tänker att jag har vänner som fyller många behov så min partner behöver inte vara någon "bästa vän" (även fast det ofta blir så att partnern ÄR ens bästa vän) utan att min partner är min livskamrat som jag ska leva vardag med, ligga med, skaffa barn med och.... Ja allt det där. Men att vara ihop för att någon är "ens bästa vän" som man hör att många säger att det är, det tycker jag är taskigt. Det är taskigt mot den man lever med (skulle man själv vilja att ens partner hade en bara för att man var snäll, typ?) och det är taskigt mot en själv. Alla är värda kärlek, sex och lycka.
Å andra sidan. Allt blir vardag. Även om du skaffar en flickvän/fru istället för pojkvän/make. Ni kommer också att tjaffsa om ekonomi, ha olika sexlust och syn på barnuppfostran. Det ÄR svårt att leva monogamt hela livet utan att det blir ups and downs.
Om dina homosexuella fantasier "bara" är fantasier eller äkta vet du nog bara om du testar att leva ut dem

Kanske en trekant kan ge svaret? Så slipper du känna dig otrogen mot din man?