Åååå flickor!! Jag tror att jag förstår er vånda... Jag ska berätta min historia, kanske kan den hjälpa någon...
Jag trodde att jag levde med mannen i mitt liv. När vi träffades blev jag upp över öronen förälskad och jag älskade att han var lite äldre än mig och så manlig. Hade aldrig haft någon tjej eller varit med någon heller för den delen, bara fantiserat men det är ju ganska vanligt?! Åren gick, vi gifte oss, köpte hus och fick barn. Allt funkade väl helt ok, visst hade vardagen kommit men det är ju så livet ser ut tänkte jag. Vi hade det ju ändå bra, bråkade inte och vi visste var vi hade varandra, vi hade en trivsam tillvaro helt enkelt. Men nog levde vi mer som bror och syster men så ser det nog ut i alla längre äktenskap tänkte jag. Det fanns liksom ingen anledning att ifrågasätta vårt förhållande när allt rullade på så bra...
Så träffade jag henne! Som en blixt från klar himmel och ALLT sattes på spel på en gång. Mina känslor för henne blev tokstarka fort, nästan som om jag vore besatt. Det var superjobbigt och underbart! Alla frågor; gillar jag tjejer på "riktigt", är jag beredd att släppa min man?, tänk om det bara är en "grej"?, hur kommer det bli för barnen?, vad kommer släkt och vänner att säga o tycka?, är jag beredd att äventyra min trygga vardag med allt vad den innebar?, inte är väl gräset ändå grönare på andra sidan, allt blir vardag?, tänk om HON är oseriös, dumpar mig, kommer jag ångra allt då?, vill jag leva som gay?, hur blir relationen sedan med mannens pappa? Ekonomin? vårdnaden? hur ska jag kunna vara utan mina barn???... osv för MÅNGA frågor var det... puh!
Men jag tog steget och jag har aldrig behövt vara orolig. Allt ordnade sig till slut. Jag o tjejen fick varandra, barnen älskar henne och mitt ex är väl någolunda ok med oss, idag i alla fall bör tilläggas. Jag har ALDRIG ångrat mig, jag är gay :) o tanken på att vilja ha tillbaka mitt gamla liv har aldrig slagit mig. Släkt o vänner tog det bra, tyckte jag var modig o att det var viktigt att vara sann mot sig själv. Och jag och min numera fru karar allt tillsammans liksom, vi saknar ingen man utan jag känner mig stark när vi ordnar med typiska "manliga" saker. Vi pratar på ett helt annat vis och har så himla kul ihop, det är ju på sätt och vis som att leva med sin bästa tjejkompis (och vi är ett helt fantastiskt 6liv)...
Solskenshistoria? Javisst MEN jag känner flera tjejpar som har gjort samma resa (från gift med man o familj till att leva gay) där deras historia är likartad med min, man blir så förvånad men så är det... Och då bor jag ändå i en mindre småstad :)
Lycka till tjejer hur ni än gör. Jag resonerade som så att man lever faktiskt bara en gång och jag vägrar bli bitter. Jag hoppade ut i det där läskiga okända o vann allt :)