• DariaM

    *Veckans bästa* - v. 32 Omröstning

    Detta är omröstningstråden för *veckans bästa* - v. 32

    Veckans bästa är en tråd  där man vecka för vecka kan lägga in en bild som man är så där lite extra nöjd med. Det är inte några givna teman utan man lägger upp en bild som man tycker blev bra motivmässigt, känslomässigt eller fototekniskt (eller kanske på alla sätt). 

    Denna omröstningsdel pågår till och med 2011-08-17 därefter har vi "Veckans bästa" framröstad. 

    Vill du delta med ett bidrag  i veckans omgång (vecka 33) kika in här.
    Se tidigare vinnare här. 

    1. DariaM


    2. Skrotnisse

    3. Jojo75


    4.  N a t a l i e 


    5.  Nicke Nyfiken


    6.  Choko


    7. Scream


    8.  Lilla My


    9.  Morsan turbo
     
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden *Veckans bästa* - v. 32 Omröstning
  • Mela78
    Esmiso skrev 2011-08-15 16:45:02 följande:
    men det är ju nederdelen av stolen som dessutom är skuggad! Förstår inte var ni vill komma nu?? Jag har inte ens redigerat bilden... /fastän det är ok att göra det. Är den på något sätt inte ok i tävlingen antar jag att TS stryker den?!
    Ber om ursäkt om jag startat något negativt! Jag blev helt fascinerad av din bild, tycker att den är fängslande och den väcker som sagt sommar/semesterkänslor i mig. Skäms
  • Esmiso
    Mela78 skrev 2011-08-15 16:48:56 följande:
    Ber om ursäkt om jag startat något negativt! Jag blev helt fascinerad av din bild, tycker att den är fängslande och den väcker som sagt sommar/semesterkänslor i mig. Skäms
    nä, helt ok att kommentera, men när jag redan skrivit att den inte ens är redigerad blir jag lite frågande när det fortsätter att diskuteras huruvida skuggan är på riktigt elelr inte...
  • Scream2
    Esmiso skrev 2011-08-15 16:50:04 följande:
    nä, helt ok att kommentera, men när jag redan skrivit att den inte ens är redigerad blir jag lite frågande när det fortsätter att diskuteras huruvida skuggan är på riktigt elelr inte...

    Jag kommenterar att jag tycker skuggan ser konstig ut.
  • Nicke Nyfiken
    Scream2 skrev 2011-08-15 16:42:16 följande:
    Jo, det är samma. Och när jag nu läser igenom den MYCKET långa trådstarten i huvudtråden så framkommer det efter många om och men att det inte ska ha tävlats med bilderna i andra trådar (den tråden är inte ens avgjord och bilden var tagen till den tråden).
    Så jag har fuskat!!!! Utan att nån annan än du upptäckt det
    Överlämnar till TS att dela ut straff!  
    Japp du har fuskat och eftersom tävligen är på liv och död blir jag skitsur....hoppas straffet blir både hårt och plågsamt!!
    Närå skoja bara, tänkte bara att jag skulle leka lite polis
    Biden är förövrigt jättefin och jag hoppas att du inte tog illa upp...
  • Scream2
    Nicke Nyfiken skrev 2011-08-15 17:01:04 följande:
    Japp du har fuskat och eftersom tävligen är på liv och död blir jag skitsur....hoppas straffet blir både hårt och plågsamt!!
    Närå skoja bara, tänkte bara att jag skulle leka lite polis
    Biden är förövrigt jättefin och jag hoppas att du inte tog illa upp...

    Absolut inte! Men en tanke kanske att TS ska uppdatera TS med reglerna tydligt uppstaplade, en gång till, där det frmagår att bilder får inte tävlas i andra trådar. 

    Och att uppdatera denna TS med att nr 7 är diskad!   
  • Scream2
    Nicke Nyfiken skrev 2011-08-15 17:01:04 följande:
    Japp du har fuskat och eftersom tävligen är på liv och död blir jag skitsur....hoppas straffet blir både hårt och plågsamt!!
    Närå skoja bara, tänkte bara att jag skulle leka lite polis
    Biden är förövrigt jättefin och jag hoppas att du inte tog illa upp...

    Och tack för att du gillar min bild
  • Esmiso
    Scream2 skrev 2011-08-15 16:56:24 följande:
    Jag kommenterar att jag tycker skuggan ser konstig ut.
    jo, jag ser det. Blir ibland lite ledsen bara då tonen är jävligt hård i fototrådarne emellanåt. Det är ju inte som vi tävlar på liv o död eller??

    Som sagt: om ts anser att det är nåt fel på min bild så plocka bort den!
  • Scream2
    Esmiso skrev 2011-08-15 17:09:08 följande:
    jo, jag ser det. Blir ibland lite ledsen bara då tonen är jävligt hård i fototrådarne emellanåt. Det är ju inte som vi tävlar på liv o död eller??

    Som sagt: om ts anser att det är nåt fel på min bild så plocka bort den!

    På vilket vis är det hårt att tala om hur man uppfattar en bild? Visst, iom att jag svarade på ett inlägg blev inlägget inte jättekonstruktivt, men om jag säger att jag tycker att bilden är söt, men skuggan ser onaturlig ut, som ett stort svart hål med alldeles för raka kanter utan nyanser, låter det mindre hårt och mer konstruktivt?
  • Esmiso
    Scream2 skrev 2011-08-15 17:13:26 följande:
    På vilket vis är det hårt att tala om hur man uppfattar en bild? Visst, iom att jag svarade på ett inlägg blev inlägget inte jättekonstruktivt, men om jag säger att jag tycker att bilden är söt, men skuggan ser onaturlig ut, som ett stort svart hål med alldeles för raka kanter utan nyanser, låter det mindre hårt och mer konstruktivt?
    suck, missförstå mig inte, men jag skrev i första svaret att bilden inte är redigerad och i senare svar att det ju är stolens"ben" eller nederdel som är där och som dessutom skuggas. Då känns det lite konstigt när ni fortsätter diskutera huruvida det är naturligt eller ej...
    Konstruktiv kritik tar jag gärna emot!
  • DariaM

    Sitter med en sovande bebis i famnen och en livlig tvååring brevid mig. Så jag svarar mer utförligt senare. Men INGEN bild är diskad! Detta är för skojs skull och jag är ingen "martyrTS" som stökar runt och diskar bilder! ; ) visst bilden är med i en annan tråd...men ett ärligt misstag kan alla göra och det tycker jag iallafall är ok, och ska sådana misstag rättas till så görs det innan omröstning. =) hörs sen!

  • DariaM
    Scream2 skrev 2011-08-15 17:05:09 följande:
    Absolut inte! Men en tanke kanske att TS ska uppdatera TS med reglerna tydligt uppstaplade, en gång till, där det frmagår att bilder får inte tävlas i andra trådar. 

    Och att uppdatera denna TS med att nr 7 är diskad!   
    Jag håller helt med dig...ts är vääääldigt långt i huvudtråden vilket inte var tanken men jag är tydligen väääldigt duktig på att ordbajsa. =) Jag gjorde dock ett  försök att kortfattat stapla "reglerna" men sen har det ju tillkommit fler efter diskussioner som uppkom. Men ett bra förslag att stapla upp igen...det ska jag göra. Tyvärr blir ju TS ännu längre då....pest eller kolera. 

    Och som jag skrev i tidigare inlägg...jag diskar inte några bilder mitt i en omröstning om det inte skulle vara något alldeles helt galet...och det tycker jag inte att ditt misstag är. =)
    Esmiso skrev 2011-08-15 17:09:08 följande:
    jo, jag ser det. Blir ibland lite ledsen bara då tonen är jävligt hård i fototrådarne emellanåt. Det är ju inte som vi tävlar på liv o död eller??

    Som sagt: om ts anser att det är nåt fel på min bild så plocka bort den!
    NEJ...inget konstigt eller "fel" med din bild, oavsett konstig skugga eller inte, redigerad eller inte! Redigera är ju helt ok...att inte redigera är oxå helt ok,  Likaså konstiga skugger eller inte! Du är nöjd med din bild och den är veckofärsk...då är ju allt bara bra!. =)

     
  • H  NA
    Esmiso skrev 2011-08-15 16:50:04 följande:
    nä, helt ok att kommentera, men när jag redan skrivit att den inte ens är redigerad blir jag lite frågande när det fortsätter att diskuteras huruvida skuggan är på riktigt elelr inte...
    Jag ser inget svart håll, utan en naturlig skugga, kan se tom konturer på stolbenet. Bilden är också en aning underexponerad vilket kan förklara de mörka skuggor. Jätte fin bild med sommarkänsla.
  • DariaM

    Se där ja...oavgjort. Då startar jag en skiljeomgång mellan dem så vi får en vinnare. =) 
     

Svar på tråden *Veckans bästa* - v. 32 Omröstning