• bakaenkaka

chocolate chip cookies

Hej!

Finns det någon med ett bra recept på chocolate chip cookies alternativt double chocolate chip cookies? Gärna med havregryn i. Jag vill ha dem lite sega och mycket mäktiga!

• Svar på tråden chocolate chip cookies
  • Shaun the sheep

Jag kom på en sak.

Mitt bästa tips för att de inte ska flyta ut, det är att INTE skiva degen. Jag brukar heller aldrig låta degen vila,
    det är inget jag läst i något amerikanskt recept så jag vet inte varifrån det kommer.

Jag brukar använda en glasskopa och rulla små bollar. Lägg bollarna en bit ifrån varandra på plåten så brukar det bli bra. Jag ska göra CCC ikväll, om det blir bra (vår spis ska bytas nästa vecka, den är ojämn i värmen) så kan jag lägga upp lite bilder på hur jag gör     

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep
    bakaenkaka skrev 2011-08-20 17:44:05 följande:
    Shaun the sheep: Gärna bilder från baket! Min idé är att de ska se ut som kakorna i länken www.alltommat.se/recept/Chocolate-chip-cookie.... Har dock inte provat det receptet ännu.

Mina är klara nu, och de blev jättefina! Bild kommer om ett tag, måste hitta sladden först.
    Mina ser inte riktigt ut sådär, mest eftersom jag valde ett recept utan havregryn. Mina favoritcookies är såna som finns på Subway eller 7/11 Och jag har inte hunnit smaka, men de ser iallafall ut som sådana! =) 
  • Shaun the sheep

Såhär såg mina cookies ut innan gräddning. Jag använde en glasskopa för att få dem så jämna som möjligt.

Och så efter 10 minuter! Jag lät dem ligga och svalna i 1½-2 timmar innan jag la dem i en kakburk, och de blev helt ljuvliga! Precis som på Subway

• bakaenkaka

Åh, de ser supersmarriga ut!
    Men receptet var väl inte det på sotsaker.com ? Vet att systrarna Eisenman har "ultimate CCC", men de innehåller ingen kakao.
    Vill du dela med dig av ditt recept?

• Gurkan
    Shaun the sheep skrev 2011-08-21 11:42:18 följande:
    Nej, det här är ett annat

lillakakan.wordpress.com/2008/06/08/chocolate.../ Här hittade jag receptet! Gjorde hel sats med frös in halva, och så använde jag en glasskopa för att få dem jämnstora. De flöt ut precis lagom
    Och att låta dem vila i 1½-2 timmar efter gräddning gjorde att de blev sådär perfekt sega som på Subway eller 7/11 =) 
    vila i nästan två timmar?
    hjälp, hur kan man vänta så läne ;) 
Svar på tråden chocolate chip cookies