• bakaenkaka

chocolate chip cookies

Hej!

Finns det någon med ett bra recept på chocolate chip cookies alternativt double chocolate chip cookies? Gärna med havregryn i. Jag vill ha dem lite sega och mycket mäktiga!

• Svar på tråden chocolate chip cookies
  • Alexandra77

Hur blir det annorlunda med havregryn?

• Gurkan
    Alexandra77 skrev 2011-08-22 11:42:46 följande:
    Tack :) Bakar dom där peanutbutter kakorna med nonstop  som någon länkade till tidigare i tråden :)
    De blir goda med vanlig hackad choklad i med... Ljuvliga i vilket fall! 
  • MammaMia88
    Alexandra77 skrev 2011-08-22 12:04:02 följande:
    Hur blir det annorlunda med havregryn?
    Dem blir segare...
  • Gurkan

nu skyller jag på er!
    hade sagt att jag inte ska baka i veckan utan bara till helgerna (jag är liksom rundare till utseendet än vad modet föreskriver, mycket rundare ) men nu har jag bakat en sats av mitt recept efter konstens alla regler. Just nu står de i ugnen och så ska de få vila i 1,5 timme innan provsmakning sker! Fotar med under processen så vi får se hur de blir! 

• Shaun the sheep
    MammaMia88 skrev 2011-08-22 12:10:54 följande:
    Dem blir segare...
    Det är inget jag reflekterat över? Tycker att det blir en helt annan sorts kakor! Men gör man CCC på "rätt" sätt så blir se sådär ljuvligt sega ändå  
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Gurkan
    Shaun the sheep skrev 2011-08-22 18:44:26 följande:
    Det är inget jag reflekterat över? Tycker att det blir en helt annan sorts kakor! Men gör man CCC på "rätt" sätt så blir se sådär ljuvligt sega ändå  
    Jag föredrar utan havregryn, för mig blir det också en helt annan kaka. havregryn vill jag ha i havrekakor med russin !
  • Shaun the sheep
    Gurkan skrev 2011-08-22 18:54:21 följande:
    Jag föredrar utan havregryn, för mig blir det också en helt annan kaka. havregryn vill jag ha i havrekakor med russin !

Håller med Fast på vår Ica Maxi finns ibland supergoda havrekakor, med små chokladbitar och smak av kanel. Dom är goda, men CCC? Nope, inte enligt mig
  • Gurkan

Nu har mina fått vila i 1,5 timme och de är helt ljuvligt sega och underbara!
     Så receptet jag länkade till fungerar ;)

• Shaun the sheep

Dom ser underbara ut Gurkan! =) Det funkade alltså att låta dem vila efteråt? Vilken grej vi kommit på!

• Runguska

Gjorde en sats även jag nu till kvällen och wow - supergoda! Nu har mina inte hunnit vila, men redan underbara!

Och tipset med glasskopan. Bäst idag, förrutom receptet då!

40 stycken fick jag totalt - rätt så liten glassopa. Men då åt vi lite deg jag och min man... och ja, den var också god.

Imorgon ska jag göra en sats med ljusa kakor med mörk choklad i.

• Gurkan
    Shaun the sheep skrev 2011-08-22 20:00:36 följande:
    Dom ser underbara ut Gurkan! =) Det funkade alltså att låta dem vila efteråt? Vilken grej vi kommit på!
    låta dem svalna på galler med!
    Fick ut två plåtar av min sats och en av dem lät jag svalna på plåt och de är mycket mjukare! :) 
  • Shaun the sheep
    Runguska skrev 2011-08-22 20:39:08 följande:
    Gjorde en sats även jag nu till kvällen och wow - supergoda! Nu har mina inte hunnit vila, men redan underbara!

Och tipset med glasskopan. Bäst idag, förrutom receptet då!

40 stycken fick jag totalt - rätt så liten glassopa. Men då åt vi lite deg jag och min man... och ja, den var också god.

Imorgon ska jag göra en sats med ljusa kakor med mörk choklad i.

Håller med om att glasskopan var ett smart drag faktiskt, det är lättare att grädda kakor som är ungefär lika stora! Nu blev jag sugen, får ta en tur till affären imorgon och köpa smör och choklad så jag kan baka en sats till
  • bakaenkaka

Ok, experter, har jag fattat rätt - för att få sina ccc sega ska man låta dem svalna _på plåten_ i 1,5-2 timmar efter att de lämnat ugnen?

• Gurkan
    bakaenkaka skrev 2011-08-22 21:42:41 följande:
    Ok, experter, har jag fattat rätt - för att få sina ccc sega ska man låta dem svalna _på plåten_ i 1,5-2 timmar efter att de lämnat ugnen?
    På galler, först på plåten en fem minuter så de håller ihop eftersom de är ganska mjuka och därefter på galler i 1,5-2 timmar
Svar på tråden chocolate chip cookies