chocolate chip cookies
Hej!
Finns det någon med ett bra recept på chocolate chip cookies alternativt double chocolate chip cookies? Gärna med havregryn i. Jag vill ha dem lite sega och mycket mäktiga!
Hej!
Finns det någon med ett bra recept på chocolate chip cookies alternativt double chocolate chip cookies? Gärna med havregryn i. Jag vill ha dem lite sega och mycket mäktiga!
Hur blir det annorlunda med havregryn?
nu skyller jag på er!
hade sagt att jag inte ska baka i veckan utan bara till helgerna (jag är liksom rundare till utseendet än vad modet föreskriver, mycket rundare
) men nu har jag bakat en sats av mitt recept efter konstens alla regler. Just nu står de i ugnen och så ska de få vila i 1,5 timme innan provsmakning sker! Fotar med under processen så vi får se hur de blir!

Dom ser underbara ut Gurkan! =) Det funkade alltså att låta dem vila efteråt? Vilken grej vi kommit på! ![]()
Gjorde en sats även jag nu till kvällen och wow - supergoda! Nu har mina inte hunnit vila, men redan underbara!
Och tipset med glasskopan. Bäst idag, förrutom receptet då!
40 stycken fick jag totalt - rätt så liten glassopa. Men då åt vi lite deg jag och min man... och ja, den var också god.
Imorgon ska jag göra en sats med ljusa kakor med mörk choklad i.
Ok, experter, har jag fattat rätt - för att få sina ccc sega ska man låta dem svalna _på plåten_ i 1,5-2 timmar efter att de lämnat ugnen?
Nä fy! Nu blev jag sugen på kakor