• mamma91

tatuera barn?

Hej jag undrar om det är någon mer som tatuerat sina barn?
    Har funderat på om man skulle tattuerat in adressen eller kanske ett telefon numer. tänk om h*n skulle komma bort nångång då finns det ju där eller om något skulle hända. vist man kan ju skriva med en penna men det åker ju oftast bort!

är det någon som gjort det eller går i samma tanklar som mig?
    kan barn reagera olika på färgen än vuxna?

• Svar på tråden tatuera barn?
  • Luullis

Det är väl ganska dumt? tänk om du flyttar eller byter nummer. Hoppas att du skojar.

• mamma91

kommer ju inte flytta då vi bor i villa och det är hem nr jag tänker på.

• Maggis

Det här är ju inget svar på din fråga men min spontana tanke är: stackars barn.

//Maggis
  • SysterPralin

Oj, den här tråden har hamnat fel va? Borde väl ligga under "Ironi och satir"?!

• Luullis
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:25:58 följande:
    kommer ju inte flytta då vi bor i villa och det är hem nr jag tänker på.
    Man ska aldrig säga aldrig. 

Skulle du vilja ha din gamla adress på armen? Utan möjlighet att kunna ta bort den... 
  • Queenie70

Låter som en jättebra idé....

• Bettiz

Tänk på att vissa färger är mer allergiframkallande än andra... Men om du håller dig till vanlig svart borde det nog inte vara några problem. (Eller så får du göra ett pricktest först!)

• EbbsansMamma

Det är väl dumt ifall ni verkligen MÅSTE flytta nångång i framtiden, du och pappan till barnet kanske går åt olika håll, och tänk om det händer nått och ni MÅSTE byta telefonnr... Ja, det kan bli många adresser o nr på det stackars barnet..

• Kalasbraigt

Skojar du? Kan inte se om tråden ligger i sandlådan men det låter ju hemskt. Passa på att tatuera in white trash på ungens svank samtidigt så har du allt i ett. Både snygg (svanktatueringen) och smart (telefonnumret/adressen).

Om du helt ärligt vill att ungen ska gå runt med en sån tatuering så har jag tips: 1. T-shirt med namn och nummer 2. Halsband med skylt med namn och nummer 3. Skriv med en penna.

• Maggis
    EbbsansMamma skrev 2011-08-22 22:28:11 följande:
    Det är väl dumt ifall ni verkligen MÅSTE flytta nångång i framtiden, du och pappan till barnet kanske går åt olika håll, och tänk om det händer nått och ni MÅSTE byta telefonnr... Ja, det kan bli många adresser o nr på det stackars barnet..
    För att inte tala om att barnet sannolikt växer upp och flyttar hemifrån någongång.
    //Maggis
Svar på tråden tatuera barn?