• mamma91

tatuera barn?

Hej jag undrar om det är någon mer som tatuerat sina barn?
    Har funderat på om man skulle tattuerat in adressen eller kanske ett telefon numer. tänk om h*n skulle komma bort nångång då finns det ju där eller om något skulle hända. vist man kan ju skriva med en penna men det åker ju oftast bort!

är det någon som gjort det eller går i samma tanklar som mig?
    kan barn reagera olika på färgen än vuxna?

• Svar på tråden tatuera barn?
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:31:51 följande:
    tror inte jag skulle tänka så mycket på det om den sutit där hela mitt liv och skulle det vara så att man vill ta bort den senare så finns det ju laser!! eller?
    Seriösa tatuerare tatuerar inte barn, så du behöver nog förresten inte oroa dig över färgen.
  • EbbsansMamma
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:31:51 följande:
    tror inte jag skulle tänka så mycket på det om den sutit där hela mitt liv och skulle det vara så att man vill ta bort den senare så finns det ju laser!! eller?
    Betalar du lasern sen då åt ditt barn? Som är svindyrt, och ger oftast ärr? Kan ju bli många adresser o nummer att ta bort från kroppen sen..

Tänk på framtiden, när ditt barn är i tonåren.. Tror du inte hon/han kommer skämmas?

" WOW har du en tatuering? Vad står det för nått?

- Nee, ingenting alls, bara mina gamla adresser, som min mamma lät tatuera in när jag var liten..

- åh, jaha okej.. *viskar vidare till kompisar*"

Ja du kan ju tänka själv:)
  • mamma91
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:34:09 följande:
    Seriösa tatuerare tatuerar inte barn, så du behöver nog förresten inte oroa dig över färgen.
    Har redan varit i kontakt med en tatuerar jag känner och han trodde inte det skulle vara något problem.
  • mamma91
    Queenie70 skrev 2011-08-22 22:29:52 följande:
    Ja gruppboenden brukar ju ofta vara inhysta i villor....
    Gruppboenden?? hm..
  • mamma91
    Tingeling 79 skrev 2011-08-22 22:31:16 följande:
    Förlåt, men jag hoppas du skojar ?
    Nej jag gör faktiskt inte det!! tänk om barnet skulle komma bort eller att det i värsta fall händer något då vet dom vart dom ska ring eller vart vi bor.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:35:49 följande:
    Har redan varit i kontakt med en tatuerar jag känner och han trodde inte det skulle vara något problem.
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
  • mamma91
    EbbsansMamma skrev 2011-08-22 22:34:43 följande:
    Betalar du lasern sen då åt ditt barn? Som är svindyrt, och ger oftast ärr? Kan ju bli många adresser o nummer att ta bort från kroppen sen..

Tänk på framtiden, när ditt barn är i tonåren.. Tror du inte hon/han kommer skämmas?

" WOW har du en tatuering? Vad står det för nått?

- Nee, ingenting alls, bara mina gamla adresser, som min mamma lät tatuera in när jag var liten..

- åh, jaha okej.. *viskar vidare till kompisar*"

Ja du kan ju tänka själv:)
    jo det har jag tänkt på.. men om man skulle tatuera personnumret då?
    det kommer ju aldrig ändras men vad ska den som hittar ett borttappat barn göra med ett prsonnr??
  • Cornette

Jag hoppas för din skull TS, att du skojar. Men det är inte ett vidare roligt skämt, liknar snarare barnmisshandel!!

• EbbsansMamma
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:38:34 följande:
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
    kan ju inte vara en seriös tatuerare.. Eller så har han en studio, men det går dåligt för honom för han är dålig och bara vill ha pengar, så han gör vilken tatuering, på vilken människa som helst oavsett ålder?
Svar på tråden tatuera barn?