• mamma91

tatuera barn?

Hej jag undrar om det är någon mer som tatuerat sina barn?
    Har funderat på om man skulle tattuerat in adressen eller kanske ett telefon numer. tänk om h*n skulle komma bort nångång då finns det ju där eller om något skulle hända. vist man kan ju skriva med en penna men det åker ju oftast bort!

är det någon som gjort det eller går i samma tanklar som mig?
    kan barn reagera olika på färgen än vuxna?

• Svar på tråden tatuera barn?
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:40:01 följande:
    jo det har jag tänkt på.. men om man skulle tatuera personnumret då?
    det kommer ju aldrig ändras men vad ska den som hittar ett borttappat barn göra med ett prsonnr??
    Varför ger du inte dina barn ett halsband med numret ingraverat i stället? Eller ett infoband som man sätter runt handleden? Och om barnet försvinner, är det då troligt att ni är hemma och sitter där och väntar bara?
  • mamma91
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:38:34 följande:
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
    ja han är en seriös tatuerare.
  • Lindreas
    EbbsansMamma skrev 2011-08-22 22:40:37 följande:
    kan ju inte vara en seriös tatuerare.. Eller så har han en studio, men det går dåligt för honom för han är dålig och bara vill ha pengar, så han gör vilken tatuering, på vilken människa som helst oavsett ålder?
    Ja, det är det jag försöker klura ut. Antagligen är det en person som köpt en tatueringsmaskin, tatuerar vid köksbordet och kallar sig tatuerare.
  • Annica71

Jag har svårt att tänka mig att detta är en seriös fråga men andå.

Den rättigheten att avgöra om ditt barn ska bli tatuerad har du inte som förälder tycker jag.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • EbbsansMamma
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:40:01 följande:
    jo det har jag tänkt på.. men om man skulle tatuera personnumret då?
    det kommer ju aldrig ändras men vad ska den som hittar ett borttappat barn göra med ett prsonnr??
    VARFÖR tatuera ditt barn ÖVERHUVUDTAGET?! För mig är det barnmisshandel, rakt igenom! Ge en sån smärta till ett barn, för JA det gör ont att tatuera sig, jag vet det eftersom jag har flera stycken över nästan hela kroppen!  Jag skulle ALDRIG utsätta min dotter för det, aldrig! Ush, skulle inte ens kunna ta hål i öronen på mitt barn, för jag vill inte GE mitt barn smärta, jag vill inte göra min dotter illa på något sätt alls!

Ne tänk efter några ggr.. Vill du att ditt barn ska gråta av smärta? Har du egna tatueringar? Vissa gånger kan det kännas som man tar en kniv o skär, vill du verkligen att ditt barn ska känna den sortens smärta?!

Hur gammal är ditt barn?
  • mamma91

men om man gör det för barnets säkerhet och så att man inte ska bli av med det..

har erfarenhet av en mamma som miste sin son och efter som dom inte kunde idenifera honom så fick hon reda på att han var död genom facebook. hon ringde till sjukhuset men dom kunde ju inte säga något efter som dom inte viste vem den döde pojken var.

• EbbsansMamma
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:41:27 följande:
    Ja, det är det jag försöker klura ut. Antagligen är det en person som köpt en tatueringsmaskin, tatuerar vid köksbordet och kallar sig tatuerare.
    Ja men precis!

Eftersom hon heter "mamma91" så är hon kanske född 91, och i våran ålder finns det många som köper tauteringsmaskiner och tror dom kan börja tatuera hej vilt.. Eftersom jag också är född då, så har jag också många kompisar som gör det.. och alla har ju inte sterila saker hemma heller, så det är ju stor risk för infektion. Det fick jag när jag tatuerade mig på handen hos en kompis.. Det var inte roligt!
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:45:55 följande:
    men om man gör det för barnets säkerhet och så att man inte ska bli av med det..

har erfarenhet av en mamma som miste sin son och efter som dom inte kunde idenifera honom så fick hon reda på att han var död genom facebook. hon ringde till sjukhuset men dom kunde ju inte säga något efter som dom inte viste vem den döde pojken var.
    Va? Nej du, det där stämmer inte. Man använder tandkort och dna om den döda personen inte har leget på sig. Och mamman informeras av polisen om det inträffar, så det där är inte sant.
Svar på tråden tatuera barn?