• mamma91

tatuera barn?

Hej jag undrar om det är någon mer som tatuerat sina barn?
    Har funderat på om man skulle tattuerat in adressen eller kanske ett telefon numer. tänk om h*n skulle komma bort nångång då finns det ju där eller om något skulle hända. vist man kan ju skriva med en penna men det åker ju oftast bort!

är det någon som gjort det eller går i samma tanklar som mig?
    kan barn reagera olika på färgen än vuxna?

• Svar på tråden tatuera barn?
  • silvermåne

Tatuera in "IDIOT" i pannan på dig själv istället.

Den som är allas vän är ingens.
  • CallGirl

Varför inte. Kan man pierca barn så fyller ju faktiskt den tatueringen en funktion istället för et tpar guldörhängen.

• KattSvansen
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:45:55 följande:
    men om man gör det för barnets säkerhet och så att man inte ska bli av med det..

har erfarenhet av en mamma som miste sin son och efter som dom inte kunde idenifera honom så fick hon reda på att han var död genom facebook. hon ringde till sjukhuset men dom kunde ju inte säga något efter som dom inte viste vem den döde pojken var.
    Genom Facebook ?? Förvånad
    Hur då ???
  • CallGirl
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:38:34 följande:
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
    Du behöver inga diplom för att få tatuera. Ett par tusenlappar kostar utrustningen sedan är det bara att sätta igång. Ska du däremot ha studio är det en annan sak, men för hemmapulare finns inga regler.
  • mamma91

men snälla ni måste ju förstå att detta inte är på allvar ville bara kolla vad folk tror att föreldrar är kapabla till!!!

• Lindreas
    CallGirl skrev 2011-08-22 22:50:55 följande:
    Du behöver inga diplom för att få tatuera. Ett par tusenlappar kostar utrustningen sedan är det bara att sätta igång. Ska du däremot ha studio är det en annan sak, men för hemmapulare finns inga regler.
    Nej, det var det jag menade med att man har en studio. Jag vet att vilken idiot som helst kan köpa utrustning och tro att de är något.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:52:01 följande:
    men snälla ni måste ju förstå att detta inte är på allvar ville bara kolla vad folk tror att föreldrar är kapabla till!!!
    Ja du. Du har ju inte direkt framställt dig själv som en särskilt vettig mamma, ärligt talat. Man lägger en sån här tråd i sandlådan.
  • mamma91
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:31:14 följande:
    Tråden har nog hamnat fel. Ts, be moddarna att flytta den till mer lämplig kategori!
    ja finns det nått kategori där man inte behöver vara så seriös?
  • mamma91
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:53:06 följande:
    Ja du. Du har ju inte direkt framställt dig själv som en särskilt vettig mamma, ärligt talat. Man lägger en sån här tråd i sandlådan.
    Aha då msåte jag be om ursäkt är ny här så viste inte att det fanns :S
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:53:57 följande:
    ja finns det nått kategori där man inte behöver vara så seriös?
    Ja, sandlådan till exempel. Det är bra om man läser igenom alla regler och liknande när man reggar sig. Om du fortsätter på det här sättet finns det risk att du blir troll-anmäld.
  • mamma91
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:56:37 följande:
    Ja, sandlådan till exempel. Det är bra om man läser igenom alla regler och liknande när man reggar sig. Om du fortsätter på det här sättet finns det risk att du blir troll-anmäld.
    oki. troll-anmäld? vad är det?
  • Kerubmamman

Det är nog bättre att tatuera in personnumret, då kan man spåra upp aktuella telefonnummer/adresser.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Maggis
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:52:01 följande:
    Ja, jag började undra. Men som redan påpekats så finns det ju en kategori för det.
    //Maggis
  • jebba

Eftersom vi har så många barn så tänkte vi tatuera in nummer 1, 2, 3 osv På så sätt slipper folk lära sig namnen. Himla praktiskt tycker vi!

• Bellss
    jebba skrev 2011-08-23 12:34:04 följande:
    Eftersom vi har så många barn så tänkte vi tatuera in nummer 1, 2, 3 osv På så sätt slipper folk lära sig namnen. Himla praktiskt tycker vi!
    Bra ide! Namn är så jobbigt  att komma ihåg ju. =)
  • angeiica

haha, du får öronmärka ungen ^^

• Bellss
    angeiica skrev 2011-08-23 12:56:04 följande:
    haha, du får öronmärka ungen ^^
    Ja precis! Jag kollade precis vad det kostade till min katt, endast 455 kr! :)
  • Bettiz

Ännu bättre vore ju att sätta in ett chipn under huden, på så sätt kan man ju alltid ha koll på ungarna!

Svar på tråden tatuera barn?