Inlägg från: reflections |Visa alla inlägg
  • reflections

Trash-tråden

oh la la SA!

• reflections
    PrimitivMan skrev 2012-11-01 17:44:02 följande:
    Ja faktiskt. Min morbror fick det rådet av sin läkare när han hade problem med hjärtat (genomgått bypass). Hört det från andra håll också. Att typ två glas vin om dagen är nyttigt. Tror på hälsoråd som stärker min egen världsbild
    Is sex dirty? Only if it's done right

njaaaa...enligt forskning max ETT glas hehe...; )
  • reflections

PM du lyckas då vrida allt till att handla om sex. : )

• reflections
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-02 11:15:49 följande:
    Haha...väldigt vackert och poetiskt För min del ska nog make upen vara ganska utsmetad innan satsen. Gärna av tårar (framkallade) av något djupt ner i halsen, kinder som rodnar av örfilar, saliv som droppar nerför hakan och över brösten. Men det du just beskrev var väldigt vackert. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.

du är bra. *ler*
  • reflections

Agri är allt en liten partygirl. : )

• reflections
    PrimitivMan skrev 2012-11-03 16:32:25 följande:
    appropå birgers bild:

Is sex dirty? Only if it's done right

definitivt...
  • reflections

jag gillar "Ode to my family" mer. och konflikten...är inte merparten av dem onödiga?

• reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 14:43:36 följande:
    unik om inte annat

Kul exempel på ett problem med högklackat också
    har någon läst "Måsen" månne?  Glad
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 14:48:49 följande:

Ja, flera gånger 
    Ja, samma här. 
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 15:08:48 följande:
    Det är en sådan bok man gärna går tillbaka till.

Charmig, inspirerande och innehåller en hel del visdom  
    absolut. jag tycker att den är så vacker att läsa. en vacker upplevelse. 

jag gillar dock absolut inte "Illusioner". en helt annan grej.
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 15:17:33 följande:
    Illusioner har jag faktiskt inte läst. Lite märkligt med tanke på att jag gillade Måsen så mycket.
    Det är inte samma stil, den är mer spirituell och new age:ig faktiskt. Obestämd Inte min grej.
  • reflections
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-13 15:33:06 följande:
    Själv ska jag läsa "Mäster" snart tänkte jag.
    Ska bara läsa alla andra böcker på min lista först Solig
    förresten har du fortsatt med "Jag brinner"?
  • reflections
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-13 15:38:46 följande:
    Oh ja.
    Det är den jag håller på med just nu. Har haft så lite tid att läsa på sistone och i början av boken blev det väldigt mycket googling innan jag fick koll på begrepp och personer haha...

Den är väldigt vacker. Jag älskar poesin i den och jag älskar passionen.
    En sak jag funderat över - är den fiktion? 
    Nej, det är det den inte är. Maja & Lili hade verkligen den där historien tillsammans. Det var passion från första stund. Antagligen är den baserad på deras brevväxling & såklart Majakovskijs dikter. Lili skrev också en bok vid ett tillfälle. De gjorde konst och filmer ihop. Sedan har nog Torbjörn Säfves egen "stil" färgat boken, men jag kan inte se någon som kunde gjort det bättre.
  • reflections
    Driftwood skrev 2012-11-13 16:10:19 följande:
    Jag säger inte att jag har en lösning, jag säger att det finns ett potentiellt problem som lärare borde känna till och förhålla sig till. 

Inte nödvändigtvis, men potentiellt? Föreligger det inte ett potentiellt problem då? 
    Hur reagerar en student på att få en bok sig tilldelad? Är det stimulerande för hens initiativförmåga?

Jag blev tilldelad ett antal böcker i en svenskakurs en gång. Bland annat Tristan & Isolde. Skulle aldrig ha läst den, och definitivt aldrig gjort en textanays av den på eget bevåg. Men nu gjorde jag det - och såhär i efterhand är jag jätteglad att så skedde, jag lärde mig mycket, jag kunde uppskatta ett stort litterärt verk som jag annars inte skulle upptäckt. Så ja, jag tror det kan vara av godo att tilldela studenter böcker. (ett exempel av många)
  • reflections

"Staten" är väl inte ngt "ont" per se? 

• reflections

det känns lite konspirationsaktigt att tänka att staten skulle ha en "dålig" agenda med det de skriver in i läroplanen. vem ska göra det då - Nisse från Manpower? men visst - varför ska staten ha makt över det som lärs ut? varför inte friskolor? då kan ju barnen för all del lära sig att jorden endast är 10 000 år gammal och...ja ni fattar. hur man än gör blir det fel. det perfekta samhället finns inte.

Svar på tråden Trash-tråden