• och

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:29:42 följande:
    Ja jag anade att du skulle svara ungefär så faktiskt haha!

Jag vill inte ens veta hur uppfödningen ser ut, om jag visste skulle jag må så galet dåligt. Jag lever nästan hellre i ovisshet, men beundrar dig för ditt val faktiskt.

I närheten av mina föräldrar finns en bondgård där man kan köpa lamm och nöt som slaktas och styckas där, på plats. Mer närproducerat än så blir det inte  och det är ett så vackert, idylliskt ställe vid en sjö, for whatever it is worth...(mitt goda samvete...)   
    Fast jag skulle önska att folk brydde sig mer och läste på mer. Vi är så itutade att den svenska djurhållningen är bäst i världen, men det stämmer inte. Inte heller är det samma sak som att alla djur har det bra i Sverige. Man har inte tagit hänsyn till gruppstorlekar tex, och man föder upp kycklingar som har så stor köttvolym att de i slutet av sitt liv inte ens klarar att stå upp. Man har nötboskap ute på bete år ut och år in, och när man får problem med parasiter avmaskar man, och till slut blir förstås masken immun mot avmaskningsmedlet, istället för att man växlar betesmarkerna. Samma sak egentligen med jordbruket, näringsinnehållet i grönsakerna sjunker, jorden utarmas och konstgödningen är helt värdelös på lång sikt. Sorgligt är det. 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:40:16 följande:
    Ja såklart att det är det ultimata, medvetenhet. Det är ju då stora förändringar kan göras. Men det är obekvämt helt enkelt, hur hemskt det än låter. Man känner sig liten gentemot matindustrin...
    Det går bara att ändra med ändrad lagstiftning. För Sveriges del betyder det att det behövs en ny regering.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:45:30 följande:

Och du röstar på...?
    Röstar på mp, förstås.

Fast jag skulle kunna tänka mig att byta, om jag får se ditt valmanifest, Aynrand. Solig
  • och

Hej alla.  Solig

Hoppas han piggnar till snart, Rose, fy vad jobbigt. Rynkar på näsan 

• och
    I Blackrose I skrev 2011-09-05 13:25:30 följande:
    Men hej tjejen. Kyss

Ja, det brukr väl bli bra om nån dag. Han har fått syrgas på sjukhuset och sen får han ta inhalator och ventolin i 10 dagar. Det gör ont imig varje gång han ska ta inhalatorn. Han verkligen hatar den.
    Hur gammal är han?
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 11:03:12 följande:
    Jag tror att jag ska ta en FL-paus på riktigt snart...
    Något särskilt som har hänt? 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 14:57:48 följande:
    Nej...Rynkar på näsan
    Jag är jättetrött med. Alla bara bråkar, och resten tjatar om att slänga ut alla muslimer. Typ.
  • och
    MrsAssault skrev 2011-09-07 20:00:51 följande:
    En till rumptjej?
    Bildbevis kommer nog snart.  
  • och
    lille Birger skrev 2011-09-07 23:51:43 följande:
    Kollade nyss på en dokumentär om Ronnie Coleman och kunde inte låta bli att förundras över vilka extrema kvantiteter kött han äter(åt). Tänk hur många djur som fått sätta livet till för att han ska kunna bli så stor och stark.
    Du har faktiskt en poäng här. Fast jag erkänner det med sorg i hjärtat.
Svar på tråden Trash-tråden