Anton Chigurh skrev 2012-05-14 00:00:08 följande:
Das leben der Andren : Har inte sett den, men kollat upp lite på IMDb, och det verkar va en film helt i MARIAS smak, med andra ord en riktig jävla skitfilm.
Delikatessen : Har jag heller inte sett, och trots 19 genomläsningar av storyn ( på IMDb då ) fattar jag ändå inte vad den handlar om. Återigen en film i MARIAS smak. Med allt vad det innebär....
In Bruges : Skall tydligen vara hyfsat bra, enl IMDb, har trots detta inte sett den. Men det kanske jag gör en söndag regnet öser ner och min underbara Annelie är upptagen med tvätten och därför inte hinner ge mig min dagliga avsugning.
Top Secret : Flygande kor på omslaget !!! Enough said.
Der Untergang : En av dom få på listan jag inte sett, men med lite god vilja och
en tumskruv kan den möjligen kallas en krigsfilm. Och då får den godkänt. Detta utan att ha sett möget.
Office Space :
Alexandra Wentworth är med, och hon är väldigt sensuell. Får mig att tänka på dig Agri, speciellt när jag lagt mig. Så den får vi väl godkänna, eller vad tycker du ???
Sådär, en mycket genomgripande och noggrann recension av din lista, så kom för helvete inte å säj att jag inte håller precis vad jag lovar.
Vad exakt menar du förresten med trevlig betalning, min mycket kära Agri ???
Men ärligt talat
Anton???? Har du inte sett någon av dem?? Har du bott under en sten?

Och vem bedömer en film utefter den lilla text som står på imdb?
Den enda filmen som har Mariapotential är nog Das Leben der Andren. De övriga har det definitivt inte.
Jag tror du skulle tycka delikatessen är askul (ja det är en svart komendi). Och för att tilltala din blodiga ådra så ingår det köttyxor i pannan tex.
In Bruges skulle du definitivt gilla. Otroligt skön film.
PM du har ju bra smak. Hjälp mig här.