I Blackrose I skrev 2011-09-12 19:27:21 följande:
Min lillskit äter bara spagetti, köttbullar och potatismos, hamburgare och pizza. Typ inget annat. Jag lagar ju tre maträtter ibland bara för att alla ska få mat. Just ikväll orkade jag inte så det fick bli spagetti så att jag slapp göra mat till alla. Jag är inte den som tvingar barn till att äta det jag lagar till mig och maken. Är inte för att bråk alls när det kommer till barn utan vill dom inte äta så slipper dom.
Jag brukar annars göra hamburgarköttet själv där jag mixar i en massa grönsaker och annat nyttig så jag lurar dom på så sätt sen brukar jag hacka grönsaker i småsmåbitar när jag gör pizza så dom inte ser det under all ost som är på så visst lurar jag dom.
Köttbullar brukar jag också göra själv och oftast brukar jag ha sura plommon i mitten. Det tycker lillskit är jättegott. Sen brukar jag göra iransk Kofteh (Köttbullar) med linser/ris/kött/plommon. Det brukar jag krydda med timjan, citronpeppar, salt och chilipeppar och så brukar bägge två vilja att jag pressar citron på Koften. Det blir jättegott.
Aha, jag som tänkte att du fått dina barn att äta allt. Min ena äter det mesta, den andra äter nästan ingenting alls, och idag har vi haft spaghetti och ostsås för hundrade gången typ. Det är inte roligt att laga mat längre.
Vad är det för plommon du har i? Det låter gott.