• och

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-09-04 19:38:08 följande:
    Men hej där. Mår du bättre? Har förkylningen gett med sig?

Ja, en av mina vänner köpte en båt för nån månad sen och vi har länge funderat på att åka iväg tillsammans men av olika anledningar så har det inte gått. Idag så blev det äntligen av och det var härligt. Verkligen. Vi startade från Värmdö och seglade runt skärgårdsöarna. Sverige är verkligen helt fantastikt vackert på sommaren.
    Förkylningen är i princip borta.

Du får passa på att njuta av årstidsväxlingarna, det blir väl inte så mycket med det sen?  
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 20:13:52 följande:

Wow! Länge.

Hur skulle du reagera om du åt kött av misstag (fråga mig inte hur för jag vet inte hur haha)? 
    Det skulle nog inte hända något särskilt, om det var av misstag skulle det bli väldigt lite innan jag insåg att det var kött i och slutade äta. Men jag skulle känna mig äcklad av att veta att jag hade kött i magen, om du förstår hur jag tänker.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 20:49:28 följande:
    Aynrand skrev 2011-09-04 20:46:26 följande:
    Mkt bra slutsats!
    Kyss
    Ja - jag har funnit den perfekta kuken faktiskt! 

Jag är väldigt glad för din skull. Solig
  • och
    lille Birger skrev 2011-09-04 18:03:50 följande:
    När min mamma och jag övningskörde förbi en joggande tjej i typ 40 års åldern utbrast min mamma: "GUD VILKEN RUMPA HON HAR!!" (kvinnan i fråga var ganska stor om baken)  Tyckte det var så oväntat att hon skulle säga en sån sak.
    Ja. Var den fin då?
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 21:34:59 följande:
    Mmm jag förstår hur du tänker. Tror du kroppen skulle reagera på det?
    Det tror jag inte. Jag har svårt att se varför den skulle det. Matsmältningen som sådan borde ju fungera även om man inte är van att äta det?

För min del skulle det bli väldigt lite, som sagt var. Kött är svårt att dölja i mat för en vegetarian.  
  • och
    Aynrand skrev 2011-09-04 22:05:33 följande:
    kuk är väl kött eller hur?
    Ja. Fast jag har ännu inte träffat på en man som inte tar med sig den när  han går.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:13:53 följande:

Om man suger på den?

Hahaha nu tänker jag på sperma vs märgen som en del suger ur köttbenen hahaha! 
    Det var någon som startade en tråd om det. Att spermierna levde, och undrade om folk svalde ändå, eller något.

Men för min del handlar det om att ingen ska behöva dö för min skull, så jag har inget problem med det. Spermierna hade ju dött ändå, det gör ju ingen skillnad var de hamnar.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:09:20 följande:

Ah där ser man
    Tar ni typ kosttillskott, eller går det att åta en såpass varierad och närings/vitaminrik vegkost att man inte behöver?
    Många frågor, men som sagt, detta med vegetarian är något jag alltid haft i bakhuvudet men aldrig tagit längre...
    Ett tag slutade jag äta rött kött. Åt bara kyckling och fisk. Varför vet jag inte, var bara en idé jag fick, kändes mer fräscht haha...   
    Jag måste ta b-vitamin, men enligt min läkare beror det nog mer på generna än kosten. Om man äter mjölk och ägg så behövs inga kosttillskott. Dessutom är sojakorvar och liknande vitaminberikade, och det och sojaköttbullar äter vi i mängder pga barnen.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:21:07 följande:
    Haha jag vet, jag såg den tråden hahaha...så FL.

Ja jag förstår hur du menar med spermierna haha...men kan man inte föra samma resonemang med kycklingen i frysdisken?   
    Nej. Varje köpt kyckling visar att det finns en efterfrågan och genererar nya kycklingar i köttproduktionen.

Ska man försöka äta bra kött ska man skippa kyckling och kalkon, och helst grisar med. Den uppfödningen är inte anpassad efter djurens behov. Fåglarna har helt fel kroppssammansättning, och alla föds upp i så stora bestånd att de inte är i närheten av att kunna leva ett naturligt liv. Nötkött är bättre, och i viss mån lamm med, beroende på årstid. Vilt är såklart bäst.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-04 22:23:00 följande:

Ah ok...
    Har ni husdjur? 
    Ja. Katt. Och eftersom kattmaten består av restprodukter efter er köttätare så har jag inget problem med att ge katterna mat. Då kommer allt på djuret till användning iaf.    

Svar på tråden Trash-tråden