Trash-tråden
Och va?????
Jag skulle absolut inte göra sånt snusk. I alla fall så länge jag inte blir övertygad om att göra det. Jag är ju en fin flicka.
På tal om att intervjua politiker (och att ha Anton + BJ att fråga ut politiker om tanks och rumpor låter som en alldeles utmärkt idé; försummade ämnen i dagens politiska klimat). För en del år sedan körde (TV4 tyror jag dte var men minns inte) en rätt intressant variant av intervjuer av politiker. Man ställde politikerna inför en hypotetisk situtation och de skulle svara hur de skulle agerat. Minns inte riktigt vad frågorna var, men minns hur Gudrun Schyman vred sig som en mask och försökte undvika att ge ett svar. Tyvärr var intervjuarna alldeles för dåliga och pressade inte på tillräckligt bra eller såg till att ställa rätt följdfrågot.
Sådant säger mer om en polikers karaktär än att låta de svara på de inövade frågorna om dagspolitik.
En intressant fråga skulle tex vara: "En terroristgrupp har tagit några barn som gisslan och kräver att några fängslade terrorister frisläpps eller så avrättar de gisslan. Vad gör du? Det är helt och hållet ditt beslut. Gå med på kraven eller inte?".
Skall man rädda gisslan men visa att kidnappning lönar sig och resultera i att samma situation upprepas?
Man kan också göra en variant på samma fråga där ett bran till politkern är med i gisslan. Det är en riktigt försåtlig situation för där finns bara fel svar. Om man låter statens intresse gå före sina personliga så framstår man som hård och okänslig. Väljer man att rädda sitt barn framstår man som egoistisk.
Meh ert prat om handbojor och polisutrustning fick igång (sådan dag idag) en massa kinky tankar. Som inkluderar handbojor, förhörsrum, noggrann kroppsvisitering och good cop/bad cop. Hmm kanske skulle ta och göra en "citizen's arrest" eller något .