• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och

Grattis för övrigt, Birger! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle kunna skriva en fin sagobok som du kan ha att läsa för lilla bebisen när den tittar ut. Jag kan ha ett urval av dina bilder i den här länken som illustration?

Anton: Tack. Död  

DW: Den är jättefin. Solig  

The hard way is the right way.
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-29 14:22:15 följande:

Milano Malpensa idagSolig
    Va fan gör dom i Milano ifall det blåser 18 knop dikt från väst ???

I medelvind. 22 i byarna. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • ulfsas

Jag landar i 36 knop eller 18m/s i rak sidvind.

Lär kanske behövas så som det blåser idag.
    Riktigt ruskväder.

• Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-29 07:47:46 följande:
    Haha nej jag och Aynrand är inte ihop.
    Jag frågade chans på honom, han sa nej, så nu är vi bara goda vänner.
    Jag måste ha missat det.......för jag hade helt klart sagt JA! och fått dig att sjunga ut som belöning

Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • Pam

Ute på bonnelandet är internet segare än kola...Skrikandes Tänkte bara berätta det.

'Keep your head down and your tits up and we'll get through this nice and smooth...
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-29 14:53:59 följande:
    Jag landar i 36 knop eller 18m/s i rak sidvind.

Lär kanske behövas så som det blåser idag.
    Riktigt ruskväder.
    Shit, Ulf, menar du allvar, fixar du en landning i 36 knop rak sidvind. 

Jag är fan impad på riktigt. Helvete alltså. Du är pilot av det rätta virket, det må jag säga.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Aynrand
    Pam skrev 2012-10-29 15:03:44 följande:

Ute på bonnelandet är internet segare än kola...Skrikandes Tänkte bara berätta det.

klokt sagt
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • ulfsas

Haha. Smickrare där.
    Det är limit på torr bana på en Boeing 737 NG utan winglet för då är det bara 33 knop.
    På Boeing 767 som jag flög förut så var det 40 knops sidvindslimit.
    Rätt speciellt att flyga in manuellt då för nosen pekar då så mycket åt sidan upp mot vinden att landningsbanan ser man i sidorutan beroende på vindriktning och var man sitter.
    Automatiken klarar inte av att landa då.
    På våt bana som idag är det Max 25 knop i sidan.
    Det räcker när det är halt.