• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-10-29 15:36:46 följande:
    Haha. Smickrare där.
    Det är limit på torr bana på en Boeing 737 NG utan winglet för då är det bara 33 knop.
    På Boeing 767 som jag flög förut så var det 40 knops sidvindslimit.
    Rätt speciellt att flyga in manuellt då för nosen pekar då så mycket åt sidan upp mot vinden att landningsbanan ser man i sidorutan beroende på vindriktning och var man sitter.
    Automatiken klarar inte av att landa då.
    På våt bana som idag är det Max 25 knop i sidan.
    Det räcker när det är halt.
    Jag menar allvar, Ulf, jag är fan imponerad, det är inga dåliga grejer du presterar här. Tror inte folk begriper hur jävligt det kan va....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Kakaa

Jag tycker inte om starten och landningen när man skall flyga. :< Då hyperventilerar jag i en pappåse..

• Aynrand
    Anton Chigurh skrev 2012-10-29 15:38:34 följande:
    Jag menar allvar, Ulf, jag är fan imponerad, det är inga dåliga grejer du presterar här. Tror inte folk begriper hur jävligt det kan va....
    inte den blekaste aning.....däremot kan man skrika till om något fuckar upp plötsligt.

minns en gång att jag skulle lyfta från GBG...kraftig sidovind...precis som hjulen tappar markkontakt och vi är några meter i luften känner vi alla en kraftig vindputs och planet som börjar förflyta sig i sidled...i samma veva är det tydligt att någon i cockpiten "trycker gasen i botten" för att kompensera...det var riktigt läskigt!
    jämte mig satt en riktigt fett stor kroppsbyggare, när detta hände skrek alla passagerare, jag var tyst men grep tag i sätet framför mig rent instinktivt och kroppsbyggaren gjorde som jag plus att han skrek ...lte omiskt nu i efterhand
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • Kakaa

Nej fyfän, kan ärligt säga att jag grät som en liten baby. :/  Jag grät och andades i min påse.. Flygvärdinnan kom efteråt och sa "Det var väl inte så farligt" Och jag ville bara slå in pannbenet på henne. :( 

• Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-29 15:44:52 följande:
    Starten är det bästa som finns!
    jag älskar starten...motorerna skriker ...hela skitet skakar och trycket framåt...det är gott!
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • Aynrand

är det bara jag som tänker på analsex?

• Kakaa

Oh fyfan, jag blir panikslagen bara av att läsa om det.

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2012-10-29 15:38:34 följande:
    Här, gottfolk, är ett litet smakprov på vad Ulf kan få tampas med en vanlig dag på jobbet..

">

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • lille Birger

Nallen brukar också vara orolig vid starten. Rynkar på näsan Han kryper nära mig och griper tag i min tröja. Nalle

Sen när planet väl lyft är han hur munter och energisk som helst! Inga sura miner. Solig