• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    reflections skrev 2012-11-03 16:55:25 följande:
    jag gillar "Ode to my family" mer. och konflikten...är inte merparten av dem onödiga?

Den är också väldigt bra, och "Dreams". Och "Yeat's Grave" mfl

Ja många konflikter är onödiga speciellt inbördeskrig.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Agridulce
    PrimitivMan skrev 2012-11-03 16:16:04 följande:
    Skamfilat rykte du börjar få på FL. Inte nog med att du legat med alla på FL, du är också full nästan jämt .

Men misströsta inte. Jag skall rädda dig ur fördärvet. Det är mitt specialintresse, att rädda förtappade kvinnor. Leda dem tillbaka till ett oskuldsfullt liv undan all snusk och dåligheter.

Åh tack för den. Började undra vem det var som låg bakom alla fina rykten. Problem solved.
    Naughty by nature
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-11-03 17:31:20 följande:

Åh tack för den. Började undra vem det var som låg bakom alla fina rykten. Problem solved.

Det hoppas jag inte du tror. Det var ett skämt och menar ju motsatsen.
  • Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2012-11-03 14:53:23 följande:

Hon är riktigt jävla grann, Birger. Bra jobbat.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place

Fast många inbördeskrig är inte alls onödiga, beroende på hur man definierar onödig.

Många gånger handlar det ju om underliggande orättvisor och ohörda röster som exploderar.
    Tänker på Sudan, både nord/syd och Darfur.
    Krig är ju på något sätt alltid onödigt men det är ofta när det gäller inbördeskrig, ett resultat av förtryck och orättvisor i en diktatur.

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-03 18:01:37 följande:
    Fast många inbördeskrig är inte alls onödiga, beroende på hur man definierar onödig.

Många gånger handlar det ju om underliggande orättvisor och ohörda röster som exploderar.
    Krig är ju på något sätt alltid onödigt men det är ofta när det gäller inbördeskrig, ett resultat av förtryck och orättvisor i en diktatur.
    The Civil War medverkade ju faktiskt till slaveriets avskaffande (nåja), så visst har du en poäng, min kära, alla krig är inte av ondo. Så att säga...
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-03 18:01:37 följande:

Jo sant. Men i många konflikter där det är fråga om en regions frigörelse från den centrala landet så är det många gånger att man skyller problem på andra och att det blir bättre bara man blir självständiga. Istället för att lösa saker konstitutionellt genom att säkerställa att minoriteter kommer till tals. Fungerar ju givetvis inte i diktaturer. Sen många gånger är det gamla motsättningar mellan folkgrupper och ledare som underblåser de motsättningarna för sitt eget syfte.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-03 18:05:07 följande:
    The Civil War medverkade ju faktiskt till slaveriets avskaffande (nåja), så visst har du en poäng, min kära, alla krig är inte av ondo. Så att säga...

Var mycket mer än bara slaveriet det handlade om. Bla att Syd ville gå sin egen väg.
  • Anton Chigurh
    PrimitivMan skrev 2012-11-03 18:10:03 följande:

Var mycket mer än bara slaveriet det handlade om. Bla att Syd ville gå sin egen väg.
    Sant, PM, men avskaffandet av just slaveriet var en god sak som kom utav kriget.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-03 18:11:36 följande:
    Sant, PM, men avskaffandet av just slaveriet var en god sak som kom utav kriget.

Jo sant