• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place

Visst PM, men det du skriver är ju just de orsaker som man oftast först tänker på. Men inga av dessa stämmer i mina exempel (som är långt ifrån de enda).

Diktatur är onödigt, förtryck är onödigt och orättvisor är onödiga. Konflikter (som ibland ses som revolutioner av de förtryckta) som gror ur detta är således inte alltid onödiga

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-03 18:22:27 följande:
    Visst PM, men det du skriver är ju just de orsaker som man oftast först tänker på. Men inga av dessa stämmer i mina exempel (som är långt ifrån de enda).

Diktatur är onödigt, förtryck är onödigt och orättvisor är onödiga. Konflikter (som ibland ses som revolutioner av de förtryckta) som gror ur detta är således inte alltid onödiga

Nej visst. I många fall är väpnad konflikt det enda som kvarstår.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • och

Jag skulle behöva bli ordentligt genomknullad.

The hard way is the right way.
  • lille Birger
    och skrev 2012-11-04 00:51:06 följande:
    Jag skulle behöva bli ordentligt genomknullad.
    Nallen kan inte hjälpa dig med det. Han kramas hellre. Nalle
  • och
    lille Birger skrev 2012-11-04 00:59:10 följande:
    Nallen kan inte hjälpa dig med det. Han kramas hellre. Nalle
    Helt säker på det? Jag tror inte du och jag har exakt samma relation till nallen.
    The hard way is the right way.
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-11-04 10:27:57 följande:
    God morgon alla krigare och fredsbevarare.
    morgen.......................norty
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2012-11-03 17:40:54 följande:
    Hon är riktigt jävla grann, Birger. Bra jobbat.
    Fast hur tolkar du det att hon har den där runda änden av trappan upptryckt i rumpan? Tyst