Inlägg från: Aynrand |Visa alla inlägg
  • Aynrand

Trash-tråden

ulfsas skrev 2012-10-30 12:23:36 följande:
    Ja, det är händer att plan inte kan landa i tät dimma. Då får de flyga till sin alternativa flygplats. Detta även vid CAT3a- 15m i höjd och 200 m sikt
    CAT3b- 6m och 75m
    CAT3c- 0m/0m

Planet skall vara godkänt, piloterna tränade och flygplatsen skall ha CAT3 sedan så har olika flygbolag olika tillstånd. Ett nytt bolag får inte flyga CAT 3 med en gång. Så var det när inte Goodjet och Flyme kunde landa och vi gjorde det ändå.

Flygplatserna stänger när de inte har sikt tillräckligt för att operera. Om man som pilot flyger läger än sitt minima så riskerar man sitt jobb samt allas liv. Vi är ju två som kollar varandra.
    Gubbar, här har ni en landningsbana ..............................

Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-30 15:18:41 följande:
    Haha bilen framför mig heter "ATM".
    mkt bra
    Faith is confirmed by the heart, confessed by the tongue, and acted upon by the body- Benjamin Franklin
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2012-10-30 15:32:54 följande:

Kom att tänka på en kompis vars föräldrar hade en bil med skylten CUL. De var ofta i Frankrike och där framkallade bilskylten en del glada tillrop.
    CUL = ASS

• Aynrand
    Trust me skrev 2012-10-30 15:49:02 följande:

Vem tog bilden?
  • Aynrand
    Ermenegildo skrev 2012-10-30 17:50:10 följande:
    Här på FL diskuterar vi kuklängd, inte siktlängd. Just saying.
  • Aynrand
    Anton Chigurh skrev 2012-10-30 17:52:37 följande:
    Ibland är det samma sak.....
    menar du ju kortare desto manligare eller?
  • Aynrand
    reflections skrev 2012-10-30 18:00:19 följande:
    jag tycker iallafall att det är brist på manlig fägring i tråden. rent visuellt alltså.
    pls feel free to contribute
  • Aynrand
    reflections skrev 2012-10-30 18:03:46 följande:
    cul-de-sac - vad står då det för?
    återvändsgränd
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-30 18:01:37 följande:
    Åh jag visste att cul betyder ass!
    eller hur...du kan en del om det
  • Aynrand
    Anton Chigurh skrev 2012-10-30 18:16:03 följande:
    Du har förmodligen rätt, Maria, jag råkade klicka på en bild av Aynrand, och det blir inte lätt att slå Aynrand på fingrarna där inte.

Jag klarar i vart fall inte det..... 
    men fy....stackars gubbe
Svar på tråden Trash-tråden