• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    GangsterKermit skrev 2012-11-18 16:12:20 följande:
    Kan nog vara det eller den moraltangruppen med KimPossible ;D
    Haha nej den känner jag inte igen
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • GangsterKermit
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 16:15:55 följande:
    Haha nej den känner jag inte igen

Vi har träffats förut iaf här... haha :D
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 15:51:54 följande:
    Du anas inte hur jag våndas.
    Jag måste ta mig igenom filmen men vet inte hur. Jag är inte ens en filmmänniska, och ÄNDÅ offrar jag mig! 

Vad är du rädd för med den filmen?  Det är liksom inte något våldsförhärligande utan en anti-krigsfilm gjord av den vänsterliberale Oliver Stone. den är bra vad jag kan minnas men lite för kliché-aktig i vissa bitar.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place

PM jag har inget specifikt emot varken våld eller eventuellt våldsförhärligande.
    Jag tycker mest att det är jobbigt att kolla på film haha...
    Har svårt att fokusera länge.
    Föredrar att läsa, alltså verkligen.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 17:28:56 följande:
    PM jag har inget specifikt emot varken våld eller eventuellt våldsförhärligande.
    Jag tycker mest att det är jobbigt att kolla på film haha...
    Har svårt att fokusera länge.
    Föredrar att läsa, alltså verkligen.

Nej fast det är ju vad man kan vara orolig för om det är något Anton rekommenderat. 

Är det lättare att fokusera med läsning eller är det att du kan lägga ifrån dig det en stund och sen återgå ¨på ett annat sätt än med film? 

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Aynrand
    lille Birger skrev 2012-11-18 17:05:44 följande:
    Gemytlig rumpa. Cool
    nu tänker jag på analsex
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Nice Girl Wrong Place

PM, det är lättare med läsning för att jag då kan måla mina egna bilder och "slipper" ta till mig någon annans.
    Jag gör en egen film i huvudet och jag stryker under, går tillbaks, kladdar som en galning i mina böcker.
    Så skönt att kunna läsa en underbar fras om och om igen. Filmer flyger förbi. 1 1/2 timme och det är över.
    En bok är en längre resa. Och mer utmanande (för mig).

Med det sagt så har jag ju sett några fantastiska filmer. Aynrand rekommenderade Medan vi faller. Kände inte till den innan. Det var typ en andlig, religiös upplevelse haha...

Men för mig blir den ännu starkare med böcker.
    Jag ä l s k a r böcker.

• Nice Girl Wrong Place

Och när jag säger läsa om en fras så är det inte för att jag inte förstår den, utan för att jag älskar den

Det skrivna ordet har en otroligt stark effekt på mig.

• lille Birger
    Aynrand skrev 2012-11-18 17:47:17 följande:
    nu tänker jag på analsex
    Hon har dock trosor på sig. Vad gör du då?