Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-24 10:27:57 följande:
    Ok nu togs tråden bort.
    Jag fick således inte veta varför "muhammed" fann min avatar procoverande. 
    Låt oss gissa

Kan det vara så att slicka på slickepinnar kan vara Makruh ibland under vissa omständigheter.
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-24 10:36:20 följande:
    Haha jo så kanske det är
    Men "muhammed" var ju ingen riktig "muhammed" utan en "Kalle" som ville provocera muslimer med bild och namn på "deras så kallade profet".

Haha, ja då kanske Kalle var lite väl kristet puritansk med snuskig fantasi
  • oOOo  oOOo
    Anton Chigurh skrev 2012-10-25 11:23:39 följande:
    Här försöker man va snäll och omtänksam, å så får man bara skit för mödan. Jaja, vem har sagt att det skall va lätt å leva !!!
    Galenskaparna?

Det ska va' gott å leva
    Annars kan det kvitta
    Fint å leva
    Annars kan det kvitta
    Lätt å leva
    Annars kan det kvitta
    Spring inte runt och vela
    Då sabbar du det hela
    Spring inte runt och veva
    Det ska va' gott, gott, gott
    Gott å leva! 
  • oOOo  oOOo
    Kakaa skrev 2012-10-25 11:25:47 följande:
    Jag blev kär i dig bara från det att du drog upp "galenskaparna".
    Charmtroll där Hjärta
  • oOOo  oOOo
    Kakaa skrev 2012-10-25 11:30:15 följande:
    jag jämförde dig nyss som Cupido! Kärlekens bringare! Du kallar mig hemsk?! Fiifäähn! Nu sårade du mitt lilla ruttna hjärta. :(
    Det kanske var känsligt när han nu postade en bild på sig själv stackaren
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-25 11:26:11 följande:
    Alltså jag tänkte på riktigt PRECIS samma sak.
    Skulle precis youtuba.

Tack. 

Tänkte på denna innan när ni pratade om vem som var dummast

• oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-25 11:45:44 följande:
    Jag känner mig dum bara av att lyssna på den.

• oOOo  oOOo
    Aynrand skrev 2012-10-25 15:18:27 följande:
    den erfarna hönan får utbilda valpen i alla sexkonster
    Den där lilla valpen önskade sig nog bara ett kinderägg
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-26 11:12:13 följande:
    ...Och då fnyser säkert någon och tycker att jag är en mångkulturell tönt, men det är jag inte alls.
    Jag skulle inte kunna leva som muslim t ex.
    Jag tycker om att uppleva vissa kulturella aspekter och får det tack vare ett väldigt blandat umgänge, men inte mer än så liksom, och jag kan inte för mitt liv förstå varför det är så svårt för många att förstå.

Man "anpassar sig inte". Jag anpassar mig inte.
    Men jag är nyfiken och ser inte alls hur mina upplevelser eller min vänskapskrets gör annat än breddar mitt perspektiv på världen och människan.

Det är oftast helt fantastiskt och när det inte är fantastiskt är det lärorikt. 
    Du är säkerliken långt ifrån en tönt Kyss

Du får såklart vara som du vill. Det enda problemet är ju när man talar om för andra hur de skall leva.
  • oOOo  oOOo
    PrimitivMan skrev 2012-10-26 11:43:17 följande:

Hahah om du skrev kort nu så undrar jag hur långt det blir när du skriver ett uttömmande svar .

Jag förstår hur du menar med fripass och jag är medveten om den rasism som finns mellan olika invandrargrupper. Den är många gånger värre än vår "lagom" svenska främlingsfientlighet.

Min poäng är att vi oftast inte är så fördomsfria som vi inbillar oss att vi är. Att vi är uppväxta med ett "bias" som finns där bakom alla fina ord. Sen behöver det inte vara något negativt förknippat med det. Men det finns en inneboende rasism (i brist på bättre ord) i att klassificera människor uifrån sitt ursprung, oavsett om vi tillskriver goda eller dåliga egenskaper.

Den dag då vi alls inte tänker på att en person är arab, svart, asiat etc utan endast ser dem som de individer de är som vi verkligen kan kalla oss fördomsfria.

Jag vet att jag "twistar" till det här till sin yttersta spets och det är givetvis inget som kan jämföras med "verklig" rasism.

Sen är det lika illa att förlåta saker med motiveringen "det är deras kultur". Det är korkat och kontraproduktivt och ger bara rasister ytterligare argument. Det finns ingen som helst anledning att släta över kvinnlig omskärelse, hedersmord eller allmänt kvinnoförtryck utan handlingar som vi inte vill acceptera är lika otillåtet oavsett någons bakgrund.

Det är klart att det finns en inneboende osäkerhet mot främlingar hos alla. Det har ju varit en övelevnadsmekanism genom vår utveckling. Att upptäcka en skillnad behöver ju dock inte betyda något negativt alltid.

Det tråkiga idag är det konfliktsökande beteendet. Vi och dom mentaliteten som finns hos de extrema representanterna för både rasism och antirasism.  
Svar på tråden Trash-tråden