Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Trash-tråden

Aynrand skrev 2012-10-26 12:11:05 följande:
    konflikter är dock inte alltid till ondo
    Tror jag vet hur du tänker här

konflikt -> confligere -> con-fligere -> båda-smiska 

no? 
  • oOOo  oOOo
    Aynrand skrev 2012-10-26 12:43:59 följande:
    Hmm det är en möjlighet ja haha

för en gångs skull tänkte jag inte på det utan på att konflikter kan många ggr leda saker och ting framåt medan konsensus tänket ofta bara ledder till outtalade åsikter och konflikter med småaktigheter och där det fortfarande pyser och kokar under locket
    Håller med. Att undvika konflikt kan vara dåligt. Resolution av en kan bli mycket bra. Att alltid söka konsensus kan bli det sämsta av två världar, varken hackat eller malet, då kan det vara bättre att ta konflikten.

• oOOo  oOOo
    Aynrand skrev 2012-10-26 12:58:40 följande:
    jag vet att du skulle och jag passar på för alla vet hur anal du kan vara när det gäller musik
    notera att jag bekräftade dig.

När det gäller annan musik än rnb, soul funk mm är du dock lite "lost"

gud vad du måste vara frustrerad just nu..........
    Ja, stackars NG. Hon får nog köra lite klorin på tråden efter detta.
  • oOOo  oOOo
    Anton Chigurh skrev 2012-10-26 13:22:55 följande:
    Värst va du verkar va insatt, Maria !!!
    Det är där kvaliten kommer an, de dyra är insatta de billiga endast påsatta.
  • oOOo  oOOo
    PrimitivMan skrev 2012-10-26 14:48:42 följande:

Intressant. Jag fick medelstark automatisk preferens för vita människor. Fast jag var lite ofokuserad när jag gjorde testet
    Intressant test, jag fick

"Your data suggest a slight automatic preference for European American compared to African American." 
  • oOOo  oOOo
    Rollergirl skrev 2012-10-27 19:08:17 följande:
    Varför skulle man vilja ligga med honom? 
    Varför inte?
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-27 20:10:59 följande:

Det där är väl snarare ett svar på oOOo oOOos fråga.
    Hehehe, ja, det svaret var bättre än RGs faktiskt
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-28 10:56:43 följande:
    Handlade egentligen om överbefolkning (här bör väl tilläggas att jorden inte är överbefolkad, det är resurserna som är orättvist fördelade vilket leder till att vissa områden överbefolkas).
    Inga delar är överbefolkade. Överbefolkning är ett påhittat begrepp som inte finns. De som överlever överlever, det går inte att överbefolka någonting. 
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-28 11:07:53 följande:
    Vadå "ett påhittat begrepp som inte finns"?
    Om ett områdes befolkning är större än dess resurser, allt från bostäder till avloppssystem och fysiskt rum, är det inte överbefolkat?
    Nej, det är inte överbefolkat. Det handlar om ett jämviktsläge. De som inte klarar sig dör tills jämvikt uppnås. Överbefolkningsbegreppet är meningslöst.
  • oOOo  oOOo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-28 11:12:20 följande:
    Så vad säger du om följande definition?;

"Överbefolkning råder i ett geografiskt område (territorium), när inte stor ekonomisk orättvisa råder och ändå:
    1. samtliga invånare i området inte överlever på de resurser som står till buds inom området, eller
    2. den fysiska miljön inom området/landet/världen till stora delar förstörs av den normala mänskliga verksamheten.
    Begreppet överbefolkning är "relativt" vilket betyder att det som avgör om ett område är överbefolkat är folkmängdens storlek i förhållande till försörjningsresurserna."
    Som sagt meningslöst begrepp. De som överlever överlever, de som dör dör. Det är sådant som sköter sig själv.

Svar på tråden Trash-tråden