Yoyna skrev 2012-01-12 16:20:11 följande:
Det skulle aldrig falla mig in att anmäla någon annan. Vad tjänar det till och vem är jag att döma? Vill någon sprida anklagelser, propaganda eller uppvigla massan så finns det andra ställen som är värre och dessutom mer effektiva än FL.
Jag väljer mina strider och de finns inte på ett öppet nätforum

Jag förstår ditt resonemang men det handlar ju inte om att döma någon. Man anmäler ju t ex hets mot folkgrupp, så är det ju upp till FLs moderatorer att bestämma om anmälan är berättigad.
Vad det tjänar till, är väl att ju färre gånger människor får chansen att sprida t ex rasistiska budskap desto bättre. Sedan förstår ju jag att forumen man kan göra detta på är enormt många, men om alla tänker att det aldrig tjänar något till, ja då händer ju ingenting alls.
Jag tror stenhårt på agerande på gräsrotsnivå. Vilket är såväl som forum likt detta samt andra ställen.
Sedan har jag alltid gillat att debattera om this n that, det ger mig energi och stimulerar min patos...
Alla har sina hjärtefrågor och sitt sätt att diskutera, engagera sig o.s.v.
Jag väljer inte mina strider, jag väljer mina frågor och dessa strider jag för såväl på FL som mer betydelsefulla arenor