Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-09-11 10:07:54 följande:
    Sjukt trött, förkyld å själv hemma med barnen heeela dagen. Vi har redan bakat, badat och lekt i heeeela huset så det är kaos överallt. Komma å barnvakta någon? Pleeease!
    Skickar en stor bamsekram. {#emotions_dlg.flower}

*själv har jag legat isängen hela dan efter att ha kräks hela natten (Anfall på gång)*
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-10 22:08:54 följande:
    Jadå, borstij kan man laga med kött tex
    Förvånad Min farmor skulle bli knäpp om hon läste det där. Det är den heligaste maten dom har. Inte blanda i saker som inte hör till. Ajabaja.
  • I Blackrose I

MrsAssault

Hoppas allt väl med dig och bebisen. {#emotions_dlg.flower}

• I Blackrose I
    och skrev 2011-09-11 20:32:19 följande:
    Hej Rose!

Hoppas det känns bättre snart, och att anfallet beror på en väldigt rolig helg.  Solig
    Hej sötis {#emotions_dlg.flower}

Nej, dessvärre är det min migrän som är på gång igen. mår något bättre nu men det började igår kväll när jag skulle gå och lägga mig och fick mig att lida hela natten tills jag slocknade av utmattning nångång på morgonen. Börjar dock bli bättre. Ville komma upp ur sängen och göra något annat men jag går och lägger mig igen så jag kan komma iväg till jobbet imorgon.

Kram Nalle
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 08:37:34 följande:
    Tack raring!

Fortfarande förkyld men jobbar som tur är på kontoret idag så det är helt ok ändå.

Har din migrän gått över för den här gången? Har du testat att ta någon medicin dagligen för att motverka anfall? Hade en kompis med migrän från helvetet minst två gånger i månaden, vi hittade en jätteduktig läkare och nu tar hon en tablett om dagen och har migrän kanske varannan månad istället och aldrig lika kraftigt som förr.
    Hoppas du kryar på dig snart. att vara förkyld är jobbig. {#emotions_dlg.flower}

Jag mår bättre men helt bra är jag aldrig. Har ju huvudvärk mer eller mindre hela tiden bara det att ibland får jag anfall från helvetet. Bokstavligen. Nej, inga tabletter däremot går jag till akupunktur 3gånger i veckan för att lindra men helt bra kommer jag aldrig bli.....
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-12 09:31:28 följande:
    Vad jobbigt!!!
    En massa kramar... 
    Tack älskling. Hjärta

Hoppas allt väl med dig. Nalle
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-12 11:30:22 följande:
    Ajdå, berätta det inte för din farmor då

Igår lagade jag kheer, förmodligen helt otraditionsenligt det med
    När hon skulle lära mg laga det första gången höll jag på att gå på ibitar så jävla noga man skulle vara med ALLT.

Kheer?!
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 11:59:20 följande:
    Tack darling! {#emotions_dlg.flower}

Akupunktur i all ära men det kanske inte alltid är tillräckligt? De tabletter min kompis tar är en låg dos Seloken ZOC (som egentligen är en hjärtmedicin) och för henne har det varit som att få livet tillbaka. kanske ändå värt att prova?
    Jag har haft sjukdomen sen jag kom in i tonåren och har provat så många tabletter att jag inte minns namnet på dom flesta. Akupunktur tillsammans med akupressur och skalpmassage lindrar värken i 2-3dagar sen är det som vanligt igen. Jag vägrar låta mig bli försökskanin igen. Har medverkat i så många studier och agerat försökskanin när nya mediciner ville ha testpersoner så jag har fått NOG.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-12 12:03:50 följande:
    En sorts rispudding, gott om man inte tar för mycket socker. Min dotter gillar det

Tydligen är det en standardrätt till Eid iaf i pakistan.
    Aha, ris är Helig bland iranier. Att göra rispudding är det sista man skulle komma på att göra.

Förklarar varför jag inte kände igen namnet.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 12:37:35 följande:
    Okej! Tycker bara så synd om alla som har migrän och som inte får ordentlig hjälp.
    Tack, förlåt om jag lät spydig i mitt inlägg. Det var inte meningen. Har fastnat i en religion-diskussion och vissa får min blodtryck att stiga. Sorry.
    Nalle

Angående migränen så vänjer man sig efter ett tag. Det sjuka är att det blir en del av en själv till slut. Jag vet inte hur jag ska förklara men när jag sorterar mina tankar så brukar jag ha värken i mitten av huvudet och sortera tankarna på varsin sida av "värken" beroende på om dom är dåliga eller goda tankar. Det blir som en slags spärr i huvudet på mig. Dom få gåger då jag inte känner av värken känns det som om något fattas. Ja, jag vet att det låter sjukt men alla gör vi vad som krävs för att överleva med alla våra brister.
Svar på tråden Trash-tråden