Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

God morgon på er.

Då är vi tre med en bra morgon där livet känns bra, dom är guld värda i min värld. Barn och djur utfodrade här, mamman baljar kaffe som vanligt, livet känns bra idag helt enkelt, bara att njuta av tillfället Solig

Kaffe *skål*

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-08-31 12:48:29 följande:
    God middag!

Jätteförkyld idag med.  
    Stackare....
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 12:48:55 följande:
    Ät vitlök och rök gräs Kyss

Eller så tar du knäckebröd med lite smör, så mkt honung du kan få på det och klarar av och äta, skär/ hackar vitlök 2 klyftor eller med och ät 2 mackor på morran och 1-2 st på kvällen.
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 13:04:51 följande:
    Så lite så!

Jag får migrän av Afrika-tråden.

Visste du att gamla människor i Sverige ligger i sitt eget bajs PÅ GRUND AV att vi skänker pengar till Somalia?   
    Jasså är det därför, jag trodde att det var för att ibland jobbar idioter med fel sak, skönt att veta att det inte var så ändå
  • HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2011-08-31 13:32:52 följande:
    Ängssvingel eller Timotej, vilket ger bäst effekt ???  Eller skall man kanske blanda !!!

Jag tände på lite gammalt hö jag av en tillfällighet hade liggande. Tyckte mest det luktade skit. Eller, ja, förbannat illa i alle fall, men va faen, bara det gör nytta, så.........................!

Bra tips dock. Tror jag. Och tack.  
    Åhhh timotej, jag vill ha timotej schampo sånt jag hade som barn, men jag hittar det ingenstans
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 13:57:59 följande:
    Cannabis sativa!
    Jag tycker den är bättre om man blandar den med ghost, 50/ 50. Jag gillar få saker rent, varför ha de renr när man kan ha det blandat och gilla olika.....
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:00:45 följande:
    Mmm jag har svårt att förstå väldigt många av argumenten.
    Och förmedlar man detta till sina barn liksom?

Jag ser min dotter, 9 år och proppfylld av empati, vill veta, vill ge sin veckopeng, ställer frågor, undrar varför, känner för och med. Och så ser jag vuxna människor som liksom bara "ah jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig".

Wtf?    
    Jag tror barn många gånger har en mer inneboende empati än många vuxna, de är helt sjuk!

Fattar inte varför människor är så rädda för att bry sig, att bry sig är något av det viktigaste som finns tycker jag. Även om man inte kan lösa alla problem i världen, föda alla svältande barn, rädda alla som man vill, så kan man iaf våga bry sig, våga se andras lidande och känna med dom OCH lära sina barn det samma.

Min unge blir kallas fredsmäklaren på förskolan av personalen, för hon alltid hoppar in och mäklar fred och löser saker, trots sin ringa ålder. De har även sagt att hon har så stor empati och inte är så sensationslysten som de andra barnen i samma ålder, vilket ju faktiskt är helt normalt för ålder att vara som jag förstått. Men Freja har aldrig varit det, hon är mkt mjukare än mig och det ser jag som en fördel, även om hon bara måste få skaffat sig mer skinn på näsan innan hon börjar skolan, annars kommer hon bli mentalt slaktad där misstänker jag.
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-08-31 14:14:11 följande:
    Konstigt nog lät det där med att röka gräs mer lockande.
    Det är ju helt klart roligare att vara sjuk då!
    och skrev 2011-08-31 14:15:07 följande:
    Men, tack för tips. Solig
    Man kan göra bägge, ät knäcke, röka och känn att de är helt ok att vara sjuk, ät ett knäcke till, ta en spliff och sen natti nattens. En god dag, absolut!
  • HäckHäxan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:15:49 följande:
    Ja...nej nu vet du att det är pga Somalia.
    Ja det är så skönt när man får veta sanningen och slipper leva i sin bubbla av okunskap! Jag är tacksam för FL rätt ofta. För även de gånger jag själv anser att jag är en idiot, så tittar man in här och inser att jaha jag är nog inte en sån stor idiot ändå, det finns alltid någon som är värre Oskyldig Värsta ego boosten, de är så jag undrar om min ringa IQ är i Einstein nivå liksom...
  • HäckHäxan

Nu har jag ätit 3 kokta ägg till frukost, nu baljar jag kaffe. Skall hem till min mormor sen och fika.

Jag får ångest för att jag är där så sällan, för att jag inte hinner, för att vardagen och alla måsten äter upp mig, för att jag har för dålig energi, blir för trött, måste spara på den så dottern får det roligt med mig när hon kommer hem. Det äter upp mig, detta att jag inte räcker till som jag skulle önska och vilja. Hon kanske inte får vara kvar så länge tanten ju

• HäckHäxan
    och skrev 2011-08-31 14:48:56 följande:
    Jag känner att jag vill fortsätta skryta om mina empatiska barn. De kom precis in med en pytteliten skål med popcorn åt mig (en näve ungefär), eftersom jag är sjuk och ligger och snörvlar i sängen.

Resten av påsen hade de tänkt äta själva.  Det känns lite som om de utnyttjar situationen här.
Svar på tråden Trash-tråden