Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Agridulce skrev 2011-11-06 14:24:32 följande:
    Då är vi två. Känns tryggt.
    Superbt!

Känner mig dock lagom idiotiskt nu, kl är halv 3 och jag är aptrött! Har krigat med vild snart fyraåring, tror jag vann eller jag föredrar att inbilla mig det!

Kan barn får aggression av medicin? Min dotter har åksjuka och fick en tablett mot det igår och hon blir helt rabiat efter det, alltid! krigisk, gapig, våldsam, arg, ledsen och allt på samma gång...
    Snälla du, rubba mina cirklar!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-06 18:58:03 följande:
    Jag brukade laga två maträtter och oftast tre eftersom ingen här hemma kan komma överens om vad vi ska äta så jag har inte kunnat laga en och samma mat hela tiden. Det är nog få gånger det händer att det blir en och samma mat till alla. Typ när det är spagetti så äter alla det men annars får jag laga mat till var och en här hemma. Inget jag har något emot. Nuförtiden så får jag övertala maken att äta samma mat som jag men det händer sällan så jag försöker övertala ungarna att äta en och samma mat istället. Hela förra veckan gjorde jag 4maträtter men ungarnas mat går fort. Brukar oftast ha lite halvfärdiga maträtter som jag gör iordning till dom och då tar det inte så långt tid. Värre är det med maken som ska ha kött, kött, kött, kött eller kött.
    Vid alla gudar, hur orkar du? Jag är lycklig om jag lyckas laga två middagar på en vecka????
  • HäckHäxan
    Agridulce skrev 2011-11-07 12:48:21 följande:
    @Aynrand: bara slå upp en Atlas, leta upp en världskarta. Där har du en bild på min rumpa.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 13:37:11 följande:
    Jag har ofta halvfärdiga maträtter till barnen som t.ex. hamburgare jag själv gör och lägger i frysen, köttbullar som jag också själv gör, brukar oftast göra iordning några maträtter och lägga i frysen på helger så då går det fort att göra iordning deras mat på kvällen. Det som tar tid är maten till mig själv och tll maken om han inte ger med sig och äter det jag gör till mig själv men jag gillar matlagning så det gör jag med nöje. En av mina dröm är att ha ett stort kök med en egen del där jag kan odla egna grönsaker....Ja, jag vet alla säger att jag är född i fel århundrade.
    Nå du är inte ensam om att vara född i fel århundrade iaf Det är jag med. Jag vill ha en gård, som är så självförsörjande det bara går att vara typ. Föda upp mina egna djur, slakta och stycka dom och laga dom, ett stort jävla växthus.

Fattas bara några detaljer, en stor portion pengar, en man att dela drömmen med, en drös med ungar, en frisk kropp, koll på psyket och jo just det den där gården och marken då *lätt som en plätt liksom*

hade typ velat teleportera mig till nån gård i texas där allt redan fanns, typ man, en drös med ungar och ett växthus hahahaha.

När jag kommer ihåg att ta fram typ köttfärs ur frysen så gör jag också mängder med köttbullar och sånt, annars är jag en sån där gryt person, kasta ner lök fräs, ner med kött, kryddor, buljong och låt koka tills köttet faller isär i munnen på dig typ

Oavsett hur jag vänder på det så är jag inte gjort för nutiden på något sätt eller de är min tanke eftersom jag inte passar in någonstans Solig
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 13:55:11 följande:
    Fan tjejen, du har mer gemensamt med mig än min egen syrra. Kyss

Makens bror har en farm i en liten bondehåla utanför LA där han och hans fru föder upp hundar och som säljer. Det är också en av mina dröm. Att få ha en farm som är självförsörjande. Fatta att få gå runt på farmen och göra det som ska göras. *Dagdrömmer*

Tror jag har sett för mycket på lilla huset på prärien och High Chaparall. Nej, men jag ska fan i mig ha en farm innan jag dör där jag föder upp hundar.

Jag passar inte heller in någonstans. Jag har lärt mig att hålla upp en fasad och spela roller för att passa in där jag befinner mig men det är inte jag. Jag kan skifta från att ha spelat en superduper religiös muslim till att vara rena rama perversa du någonsin har träffat i ditt liv. Det enda personen som någonsin fått en rättsida på mig och som jag är 100% mig själv i närheten förstörde jag mina chanser hos för länge sen.....
    Hahha ja kan lova att ingen av mina syrror delar denna dröm det minsta. Fast jag hade gärna haft dom på min gård i typ egna hus och låtit dom jobba eller att man liksom hjälps åt, då hade man dom nära men inte i halsen för jämnan

Jag hade velat ha hönor, ankor, köttdjur, mjölkkor... men jag hade också haft hundar, dock kanske inte fött upp, men hundar lämpade för jobbet, vakta gården, djuren mot rovdjur osv, om jag så skulle importera en hund från transylvanien för att plocka varg med typ Och lite hästar, som får jobba dra grödor från punkt a till b. OCH en fyrhjuling jag kunde leka lite med ibland för skoj skull, några crossar *svävar iväg i drömmen*

Jag gillar att jobba med kroppen och jag gillar att jobba för mig själv att arbetet är hårt stör mig inte det minsta, jag är också hård så. Cool Jag hade praktik på en bondgård i ett år när jag var 16-17 och jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv, inte många stilla stunder på en dag och visst gjorde man vissa saker varje dag typ mjölka kor och ge alla djuren mat, men sen där i mellan gjorde man massor, röjde skog, ströade virke, lagade hagar, mecka med maskiner och en massa annat. Jag åt som en häst minst 5 mål mat om dagen och jag bara gick ner och var muskelös, så jag tror att det sättet att leva på något sätt är ultimat för mig, jag sov och jag mådde bra, hade hyfsad rutin och var inte alls lika sömnstörd som jag varit innan....
  • HäckHäxan
    Aynrand skrev 2011-11-07 14:08:06 följande:
    test me!
    jag är desperat så alla rumpbilder är välkomna....
    jag är fullkomligt chockerad, vet ej om jag överlever!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:21:00 följande:
    Nejtack, min syrra skulle jag bara vrida skallen ur led om hon bodde på samma ställe som jag....

Vad underbart det låter. Jag vill ha en herrgård (Varför heter det herrgård?).

Jag gillar också att jobba med kroppen men jag gillar mest att ta hand om djuren, plantera blommor, ta hand om trädgården (Inte klippa gräset) och sånt. Jag älskar även att sy och korsstygn/brodering är en favoritsyssla som jag har tagit upp igen. 

Ja, jag mår också helt utmärkt nä vi är och hälsar på makens bror. Känner mig så fri.
    För att det var bara högre HERRAR som bodde sådär förr, antar jag iaf, då blev det herre gårdar.. rika, adel.. sen fanns det ju vanliga människor som jobbade och bodde inom gårdarna, typ gratis för att ha någonstans att bo, de var så¨klart mindre värda än herrefolket, trälar, slavar, livegna.. de som skötte stället i praktiken.

Jag vill ha ett sånt där hus som är typiskt för vissa amerikanska filmer, men en stor veranda på framsidan, blommor och en hammock där man kan sitta och balja iste och njuta av utsikten, men egentligen skulle jag vilja bo i en kåk byggd av antingen timmer eller sten och ändå ha verandan, vet hur den skall se ut i mitt huvud och blir jag snuskigt rik en dag så skall jag bygga det

Brodera är kul, jag älskar stjälstygn. Men i det stora hela så målar jag för det mesta, jag måste skapa på något sätt, annars dör jag, kan inte leva utan färg. Sen om jag syr, målar, broderar spelar ingen roll, men jag trivs bäst med en pensel i handen, så jag målar och jag skriver, de är min passion, mitt elixir, sen gömmer jag allt i någon garderob. Min mamma har försökt få medgivande att ge ut mina skrifter och dikter och tankar men jag vägrar. De kan min dotter ta när jag dött och göra vad hon vill med typ, de är inte menat för andra, de är min terapi Ibland ger jag bort de jag målat, ramar, figurer, krukor fat skålar eller vad de nu kan vara.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:25:01 följande:
    Jag har inte spotify. Vad är det för fel på Youtube? Skrikandes

Jag är omöjlig när det kommer till hundar. Slår slint i skallen när man skojar om hundar.
    Min pappa har bott 3månader i Malaysia och när han visade bilder på restauranger där dom hade katter i grillstället istället för kycklingar och grillade hundhuve så mådde jag dålig i flera veckor. Usch......
    De är ingen länk, skit i den blev nått knas när jag skrev,

Jag avskyr malaysia, kommer aldrig sätta min fot där, kommer aldrig gynna landet på något sätt. En åsikt jag fick efter att ha läst en bok som heter en gång var jag prinsessa.

Pallar inte sånt där heller. samma emd länkar med hundslagsmål, där folk låter hundarna kampa, slår dom, skadar dom, svälter dom och massa annan skit, jag får bara ont inom mig och gråter och gråter, undviker nyheter också, för jag kan inte se det, jag bara gråter när jag ser barn och civila i krigsområden, skadade, svältande, då mår jag kasst äter om möjligt ännu mindre och mår illa varje gång jag stoppar mat i min mun, får dödsångest för att jag har mat och inte dom, för att jag har tak över huvudet och inte dom, nej de går inte, jag drunknar och tar så mkt stryk. Jag vet att det finns, men jag klarar inte av att se det utan att sjunka själv. Gråter Kanske gör det mig till en dålig människa att känna så mkt och undvika bilderna och nyheter, men jag bara klarar inte av det.
  • HäckHäxan
    Aynrand skrev 2011-11-07 14:41:39 följande:
    bra, jag gillar hundar med även om jag inte vill ha...jag är uppvuxen med hund hos mina morföräldrar...frågar du mig så tycker jag bättre om katter...de är vackra fria starka och självständiga!
    jag är den där lagom mellan personen som gillar bägge, har 3 katter som jag för säkerhets skull är allergisk mot Obestämd

När jag var barn ville jag ha en egen puma, en vit tiger och en leopard Min mamma ville inte ge mig det, undrar varför
Svar på tråden Trash-tråden