I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:21:00 följande:
Nejtack, min syrra skulle jag bara vrida skallen ur led om hon bodde på samma ställe som jag....
Vad underbart det låter. Jag vill ha en herrgård (Varför heter det herrgård?).
Jag gillar också att jobba med kroppen men jag gillar mest att ta hand om djuren, plantera blommor, ta hand om trädgården (Inte klippa gräset) och sånt. Jag älskar även att sy och korsstygn/brodering är en favoritsyssla som jag har tagit upp igen.
Ja, jag mår också helt utmärkt nä vi är och hälsar på makens bror. Känner mig så fri.
För att det var bara högre HERRAR som bodde sådär förr, antar jag iaf, då blev det herre gårdar.. rika, adel.. sen fanns det ju vanliga människor som jobbade och bodde inom gårdarna, typ gratis för att ha någonstans att bo, de var så¨klart mindre värda än herrefolket, trälar, slavar, livegna.. de som skötte stället i praktiken.
Jag vill ha ett sånt där hus som är typiskt för vissa amerikanska filmer, men en stor veranda på framsidan, blommor och en hammock där man kan sitta och balja iste och njuta av utsikten, men egentligen skulle jag vilja bo i en kåk byggd av antingen timmer eller sten och ändå ha verandan, vet hur den skall se ut i mitt huvud och blir jag snuskigt rik en dag så skall jag bygga det
Brodera är kul, jag älskar stjälstygn. Men i det stora hela så målar jag för det mesta, jag måste skapa på något sätt, annars dör jag, kan inte leva utan färg. Sen om jag syr, målar, broderar spelar ingen roll, men jag trivs bäst med en pensel i handen, så jag målar och jag skriver, de är min passion, mitt elixir, sen gömmer jag allt i någon garderob. Min mamma har försökt få medgivande att ge ut mina skrifter och dikter och tankar men jag vägrar. De kan min dotter ta när jag dött och göra vad hon vill med typ, de är inte menat för andra, de är min terapi

Ibland ger jag bort de jag målat, ramar, figurer, krukor fat skålar eller vad de nu kan vara.