Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Aynrand skrev 2011-11-07 14:44:09 följande:
    skoja inte, för en del är det en fråga om överlevnad, min morfar var motståndsman under 2:a världskriget...utförde sabotage mot nazister, levde i Alperna och livet var mkt hårt, han berättade för mig att han var tvungen att äta katt för att överleva och trots att han älskade djur.
    Usch stackars din morfar Men han gjorde rätt tycker jag. VI glömmer så lätt det som varit, det som inte ens är hundra år sen, för vårt samhälle är så annorlunda idag. Min kompis farmor klubbade ihjäl nazister i norge och fick fly till sverige. Mormor har berättat om mat ransonerna under krigen här i sverige. Många tänker att sverige alltid haft de så bra, att alla alltid mått bra här, att ingen har svält alls.

Men man behöver inte ens backa hundra år i tiden för att få fram ett helt annat samhälle, en helt annan kvinnosyn, andra krav, skyldigheter och mindre rättigheter, men jag tror många väljer att glömma se det, glömma av att veta om det och tar allt som finns nu som självklarheter som alltid funnits utan att någonsin tänka på vilka som kämpat för att ge oss vad vi har idag, hur många som dött, offrat och blivit skadade för att vi andra skall få leva som vi gör just nu.
    Snälla du, rubba mina cirklar!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:47:34 följande:
    Kan du inte byta plats med min syrra?! *Ber snällt*

Jag ville också ha en vit tiger och så ville jag ha en vit stor sant bernard hund efter att ha förälskad mig i barnfilmen bell och sebastian men jag fick inte nån av dom. Ska dock få en vit sant bernard valp nu till julklapp. Längtar.
    ahha mina grannar har två sankt Bernhards hundar en tik på 7 år och en valp på 8-9 månader OCH han är dubbelt så stor som min rottis ungefär,

Har alltid varit lite frälst på typ albino djur och även människor, tycker det är vackert många gånger.... Min kompis hade helt vita katter, albinos, tre generationer och alla friska varken syn eller hörselfel. Själv är jag lite extra förtjust i röda katter OCH jag får nog vara tacksam för att jag tydligen är allergisk annars hade jag nog samlat på katter eller iaf försökt rädda alla jag kommer över.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:42:11 följande:
    Du är inte ensam. Jag är likadant. Jag har mått piss senaste dagarna eftersom mina vänner sitter i fängelset i Iran efter att ha blivit påkommen med propaganda gentemot regimen. Jag känner mig helt värdelös och hjälplös och vet inte vad jag ska göra. Gråter
    Men usch....

Världen är ett sjukt ställe, jag tycker verkligen det. Att vissa små onda människor skall få styra så stora delar av världen och bestämma andra människors liv är helt vridet!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:43:43 följande:
    Katter är fina dom med men relationen man kan ha med en hund kan man absolut inte ha med en katt. En hund är verkligen människans bästa vän. Katter är själviska.
    Nja inte själviska alltid, mer självständiga. De behöver ingen som bekräftar om de gör rätt eller fel, de behöver inte se upp till någon och de behöver ingen ledare som styr dom Men man kan ha en relation till en katt också. Min gamla katt var helt enormt grym, katten vi hade när jag växte upp blev nästan 18 år, sällskapet varar mycket längre med ett katt oftast och även om de är egensinniga och minsann skall ha vissa saker på sitt sätt. Så går det att fostra även katter.

Min lyssnar ju tex på sina namn, rätt katt kommer vid rätt namn, jag ropar inte in dom, jag visslar
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 14:55:32 följande:
    images.pricerunner.com/product/image/10553440...-(DVD).jpg
    Aldrig sett.

När jag var barn så kollade jag på någon manga serie om någon föräldralös flicka vars namn jag aldrig minns, sandy,candy eller liknande, samt He-man och en annan liknande serie om en kille och en grön drake.
  • HäckHäxan

Nä nu måste ja logga ut, skall hämta miniatyren om en timme och har typ gjort inget

• HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 15:54:40 följande:
    Hon som bodde på en internatskola? Sandy hette hon väl om jag minns rätt.
    Så kan de ha varit, internat... jag gillade den iaf eller jag älskade den nog, för jag såg den jämt på tv.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 17:47:35 följande:
    Tack. Älskar att måla men hade lagt det på hyllan under många år. Nu har jag äntligen tid till det igen.
    Känner igen det där. Måste få ordning mitt hobbyrum, bara måste, snart bott här ett år och inte fått fixat det ännu! Skrikandes
  • HäckHäxan
    HäxanSurtant skrev 2011-11-07 19:23:18 följande:
    Bra!
    Men den påminner mig om någon annan låt och jag kan inte komma på vilken *surar*
Svar på tråden Trash-tråden