Inlägg från: Trust me |Visa alla inlägg
  • Trust me

Trash-tråden

lille Birger skrev 2012-07-29 00:47:13 följande:
    Nallen följer alltid med mig till skolan. Senaste gången frågade fröken mig om jag inte ville dela med mig av min kiwifrukt till honom, för hon såg att han satt utan frukt och dessutom var väldigt hungrig. När fröken sa det såg har på nallen hur han verkligen sken upp som en sol och tittade på mig med hundögon. Jag hade helt enkelt inget annat val än att ge ena kiwihalvan till nallen som därpå glatt glufsade i sig den. Nalle

Brukar du inte dela med dig av din frukt om inte någon uttryckligen säger åt dig att göra det? Jag måste nog prata med din mamma. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me
    Yoyna skrev 2012-08-01 18:58:20 följande:
    Nu är min semester snart slut. Men jag kan tycka att det är lika skönt, ibland är semester med hela familjen dygnet runt betydligt mer påfrestande än att jobba...    

Så sant så
  • Trust me
    Agridulce skrev 2012-08-01 22:35:18 följande:
    Neeeej! Semester är underbart!
    Men på tok för få "otäcka" män här ute i havsbandet. Skulle behöva ett lätt överfall av den oanständiga typen.

Har du barn?
  • Trust me

Please! Inte tatuera. Det är inte snyggt eller gör dig åtminstone inte snyggare. Gör det inte.

• Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-08-05 00:20:38 följande:

Fast jag gör det inte för att göra mig snyggare

Tycker till och med att det är svårt att slänga in alla tatueringar i samma kategori. 
    Det finns fula, groteska, smaklösa klotterkladd och det finns smakfull, välplacerad konst. 

Gammalt ämne vid det här laget.

Jag håller med om att det finns vackra och fula saker. När det handlar om tatueringar så ser jag det som en permanent sak man får leva med varje dag resten av sitt liv. Ett liv är en väldigt lång tid.

En hel del av de saker jag ansåg vackra, lämpliga, passande, vältänkta, uppenbara och självklara för bara, säg, tio år sedan har jag idag omvärderat. Tanken på att jag skulle stansat in någon av dessa på min kropp, på det permanenta sätt en tatuering är, får det att vända sig lite i magen.

Det ska alltså vara smakfull och välplacerad konst under resten av ditt liv. Det är en fruktansvärt lång tid. Så lång att den inte ens nästan är överblickbar.

/Tråkputten
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-08-05 23:23:44 följande:

Hej Tråkputten!

Jag förstår vad du säger men håller inte riktigt med.
    För det första så ser jag inte permanenta märken på min kropp som något tungt att leva med. Det är en tatuering på min hud, inte en repa i min själ.
    Tatueringen jag har, skulle jag inte göra om idag, men den symboliserar ju just det, en händelse i mitt liv, en händelse som permanent format mig, hjälpt mig finna vägen och är en del av mig, precis som min tatuering.

För vissa saker i livet är permanenta. 
    Ett klassiskt litterärt stycke är ju inget som kommer kännas mindre viktigt för mig när jag är 40, 50 eller 60.
    Och skulle det göra det, så gör det ingenting, för det betydde något då och det är en del av vem jag är och min resa.

Jag ser det som att min kropp får följa med på den här resan, ibland med små permanenta minnesmärken.

Om jag kunde skulle jag gladeligen byta alla repor i min mot tatueringar. Nu får jag istället alltid bära dom med mig och de påminner mig bland om sin existens när de skaver mot hudens insida, Som tur är finns också en själens mjuka salva som kommer från allt de vackra och goda och ger en himmelsk läkning för djupa själasår.

Apropå klassiskt litterärt stycke Flört (Faktiskt min favorit som jag aldrig kommer kunna göra rättvisa)

Jag förstår hur du tänker och önskar nu bara att du tänker noga, tänker själv och tänker på dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-08-06 09:08:22 följande:
    Jag tänker alltid själv, förutom när jag helt lägger det ansvaret i någons händer

Goodie!
  • Trust me

Kände hon och Karin Boye varandra?

• Trust me

Då, när det är värst och inget hjälper,
    Brister som i jubel trädets knoppar.
    Då, när ingen rädsla längre håller,
    faller i ett glitter kvistens droppar
    glömmer att de skrämdes av det nya
    glömmer att de ängslades för färden  -