Trash-tråden
Killen som objektifierar tantrumpor på löpande band på FL skriker sexism när det kommer till organisationer som stödjer kvinnor som utsatts för våld.
Killen som objektifierar tantrumpor på löpande band på FL skriker sexism när det kommer till organisationer som stödjer kvinnor som utsatts för våld.
Och vid närmre eftertanke, skulle det nästan vara logiskt om människor är känsligare vad gäller rasism än sexism.
Iaf i exemplen du tagit upp.
Rasism kan rikta sig från vem som helst mot vem som helst men den klassiska tanken vad gäller rasism är ju vitas rasism gentemot svarta. De som ansåg sig vara starkare, smartare och tog för sig mer på tiden då det begav sig (säg, kolonialismen).
Rasism åt andra hållet skulle man ha svårt att ta åt sig under imperialismen. Man skulle snarare förstå den.
2012 tjänar män fortfarande mer än kvinnor, världen styrs mer eller mindre av män, kvinnor fick rösträtt senare än män i de flesta länder och det är kvinnor som i större utsträckning än män diskriminerats i arbetsliv och samhälle, så när man talar om att kvinnor som brottsoffer utsätter män för sexism, under rådande och historiska omständgheter, ja, jag förstår att det är känsliga frågor.
Jag menar inte att eventuell sexism gentemot män är förståelig, men folks reaktioner på en jämförelse är det.
Det är ingen som påstått det sista du påstod BJ. Tvärtom.
Du tolkar det jag skriver på väldigt konstiga sätt och missar poängen.
Tröttsamt och lite irriterande.
Ingen har "rättfärdigat" något. Jag leker med tankar och förklaringar till olika reaktioner.
Men min erfarenhet säger mig att sådant funkar illa på FL.
Du har fortfarande inte förstått exakt vad i ditt resonemang jag vänder mig emot så diskussionen är avslutad för min del.
Nej, det kan vi inte alls enas om!
Och det hade du förstått att vi inte kan enas om, om du uppmärksammat vad jag skriver.
Men om du inte håller med henne ber jag om ursäkt om jag fick det att framstå så.Ok, så jag har hakat upp mig lite mer på det psykologiska och omständigheterna, medan BJ tänker på de juridiska aspekterna.
Inte undra på att jämförelserna haltar.
Ok.
Är det diskriminering att människor av min längd inte får bli jockeys?
Är det diskriminerande att en kvinna på 176 kg nekas jobb som dietist eller personlig tränare?
Det är en fine line för när och hur mycket man ska anpassa sig och man kommer oftast långt med sunt förnuft.