Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Anton Chigurh skrev 2012-07-02 23:34:36 följande:
    Bra musik här, Maria, och dessutom en duktig liten tjej. 4 år. Nästan lika duktig som mig när jag var 4 bast. Nästan....

" target="_blank">

Söt!
    Fast inte lika söt som;

">

Den som kan se detta klipp utan att skratta är omänsklig. 
    Je suis la salope d' Aynrand
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-07-03 18:20:40 följande:
    Borde du inte vara helt insåld på Jamaica nu efter all propaganda här på FL

" target="_blank">

Haha...
    Kul att du skulle säga det. Min dotter är ju halvjamaican, så även om största delen av släkten numer bor i London, så försöker jag ragga avlägsna släktingar på JA, för min dotter är helt insåld.
    Och jag får högt blodtryck bara av att se hur mycket det skulle kosta.  

Klickade på din länk och hon ler stort och gungar med.
    Men hon bad mig posta denna, hennes favorit;   
    ">

• Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-07-03 19:05:30 följande:
    Ja, det kostar en del tyvärr. 

Störtskön låt, hälsa henne att hon har bra smak. Misstänker att hon redan visste det

Ja och om jag åkte till Jamaica så skulle jag ju börja "ovahstand" istället för "understand" och livet skulle få ny, djupare mening. Jag skulle bli lycklig och en bättre människa.
    FL said so. 

Såklart hon vet att hon har bra smak. Äpplet faller aldrig långt från trädet Cool, varesig det handlar om bra smak eller ödmjukhet inför faktumet. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-07-03 19:23:40 följande:
    Haha, så sant så 

Kul om ni har samma smak, blir lite lättare att umgås hemma då gissar jag

Min dotter sjunger gärna från Majas Alfabet

Åh så sött, en svensk klassiker   
  • Nice Girl Wrong Place

Ja alltså jag har inget emot varken Turkiet eller turkar. Har bara aldrig lockats av just Turkiet. Samma sak med Thailand, Bulgarien och Kroatien. Ingen logisk förklaring alls, bara en känsla, fast en nära vän lovordar just Kroatien.

Om jag var stenrik skulle jag inte föredra Grekland heller, utan typ... Martinique.

Indien är också ett land jag skulle vilja resa till. Och vissa ställen i Afrika. Tror Sydafrika kan vara en upplevelse.
    Eller (under andra än rådande omständigheter) Mali.

• Nice Girl Wrong Place

Alltså det enda folk jag verkligen har fördomar som jag kämpar att bli av med är egyptier.

Turkar har jag inga tankar om. Satt bredvid en turkisk kvinna och väntade på bussen häromdagen. Hon beklagade sig över "sommaren" och sa att det hjälper att be. Jag sa "tror du det?" varpå hon svarade "ja, bön hjälper allt".

Sött.

• Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-07-03 21:00:41 följande:
    Vad är det för fördomar du har om egyptier egentligen? Har nog inga direkta uppfattningar själv faktiskt.

Själv har jag fått ett visst ogillande av ryssar. Då de nyrika och rätt så vidriga ryssar som reser utomlands. Skräniga som tyskar, fulla som norrmän (kommer inte på mer förlämpningar om olika nationaliteter) och allmänt ohyfsade. Värre än tyskarna är utomlands och det säger inte lite. Skulle jag läsa att det tex finns många ryssar på ett hotell så väljer jag något annat.
    De är väldigt personligt införskaffade så det blir en annan diskussion
    Men, jag tillbringade många år av mina tonår halvt boendes hos en egyptisk familj i Ronna av alla ställen.
    De fördomar eller erfarenheter jag fick då, har sedan smält samman med upplevelser från de som turistat i landet.

Detta var dock kristna egyptier. De tyckte väldigt illa om muslimer och svarta.
    Sedan har jag en väninna som är egyptier och muslim, men hon är ganska cool. Det är helt klart även här lite av en klassfråga. Hon kommer från en familj av revolutinärer (inte islamister) utan krigskorrespondenser och journalister.
    Så jag är ändå tillräckligt sober för att förstå att det såklart inte handlar om saker som etnicitet

Sedan skyr jag landet rent politiskt. Speciellt i relation till t ex Sudan och hur de faktiskt direkt påverkat vad som skett i de olika konflikterna. Hur de alltid, i tid och otid försvarat förtryck.       

Jag har fördomar om fler folk än egyptier.

De vanliga typ, britter har dåliga tänder, japaner är artiga, amerikaner är dumma.    

Fördomar blir bara farliga när man börjar tro att de är rena sanningar. 
Svar på tråden Trash-tråden