Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Jag är så trött så trött...

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-08-05 21:49:37 följande:
    hur har du haft det idag?

Jag har haft det ok tack.
    I goda vänners sällskap.
    Du då?  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-08-05 22:02:25 följande:
    saknat dig så klart....
    annars har jag jobbar hemma ...målat om
    skall lägga mig snart...sitter på x2000 kl 05.00 imorgon bitti.....

vill du ha en massage och något snuskigt?

Ja just det...
    Synd att du inte passerar mig.

Ja tack! Helst nu genast...    
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-08-05 23:08:20 följande:

Gammalt ämne vid det här laget.

Jag håller med om att det finns vackra och fula saker. När det handlar om tatueringar så ser jag det som en permanent sak man får leva med varje dag resten av sitt liv. Ett liv är en väldigt lång tid.

En hel del av de saker jag ansåg vackra, lämpliga, passande, vältänkta, uppenbara och självklara för bara, säg, tio år sedan har jag idag omvärderat. Tanken på att jag skulle stansat in någon av dessa på min kropp, på det permanenta sätt en tatuering är, får det att vända sig lite i magen.

Det ska alltså vara smakfull och välplacerad konst under resten av ditt liv. Det är en fruktansvärt lång tid. Så lång att den inte ens nästan är överblickbar.

/Tråkputten

Hej Tråkputten!

Jag förstår vad du säger men håller inte riktigt med.
    För det första så ser jag inte permanenta märken på min kropp som något tungt att leva med. Det är en tatuering på min hud, inte en repa i min själ.
    Tatueringen jag har, skulle jag inte göra om idag, men den symboliserar ju just det, en händelse i mitt liv, en händelse som permanent format mig, hjälpt mig finna vägen och är en del av mig, precis som min tatuering.

För vissa saker i livet är permanenta. 
    Ett klassiskt litterärt stycke är ju inget som kommer kännas mindre viktigt för mig när jag är 40, 50 eller 60.
    Och skulle det göra det, så gör det ingenting, för det betydde något då och det är en del av vem jag är och min resa.

Jag ser det som att min kropp får följa med på den här resan, ibland med små permanenta minnesmärken.

• Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-08-06 00:47:21 följande:

Om jag kunde skulle jag gladeligen byta alla repor i min mot tatueringar. Nu får jag istället alltid bära dom med mig och de påminner mig bland om sin existens när de skaver mot hudens insida, Som tur är finns också en själens mjuka salva som kommer från allt de vackra och goda och ger en himmelsk läkning för djupa själasår.

Apropå klassiskt litterärt stycke Flört (Faktiskt min favorit som jag aldrig kommer kunna göra rättvisa)

Jag förstår hur du tänker och önskar nu bara att du tänker noga, tänker själv och tänker på dig. {#emotions_dlg.flower}
    Jag tänker alltid själv, förutom när jag helt lägger det ansvaret i någons händer
  • Nice Girl Wrong Place

Älskar t ex denna.
    Citat Anais Nin. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-08-06 19:54:25 följande:

Kände hon och Karin Boye varandra?

Tänker du på brutna knoppar som gör ont?
  • Nice Girl Wrong Place

*brustna knoppar

• Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-08-06 20:36:33 följande:
    Då, när det är värst och inget hjälper,
    Brister som i jubel trädets knoppar.
    Då, när ingen rädsla längre håller,
    faller i ett glitter kvistens droppar
    glömmer att de skrämdes av det nya
    glömmer att de ängslades för färden  -
    känner en sekund sin största trygghet,
    vilar i den tillit
                                 som skapar världen.

Ja, de levde väl ungefär samtidigt...?
Svar på tråden Trash-tråden