• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-08-27 11:04:53 följande:
    Heeeeeeej på er. Jag har haft en underbar kväll/natt. Hoppas ni haft det lika bra.

Kyss
    Hej

Kul för dig. Solig

Det har inte jag, har förkylda barn och dessutom väcktes vi alldels för tidigt av åska och regn.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-08-27 11:52:20 följande:
    Hej

Kul för dig. Solig

Det har inte jag, har förkylda barn och dessutom väcktes vi alldels för tidigt av åska och regn.
    Åh, tråkigt att höra men barn blir friska och då får du se till att ha lite egentid.
    Åska och regn? Vart bor du? Här är det varm och solig.
    Ett kåt utländskt elände med fina tits (Sumpbävern)
  • HäckHäxan
    och skrev 2011-08-27 11:52:20 följande:
    Hej

Kul för dig. Solig

Inge kul med sjuka barn, man kan liksom inte förvandla dom till friska på rot, vilket är vad jag önskar när min är sjuk.

Jasså ni blev väckta av det, till oss kom det lite senare, men nu skiner solen lite då och då
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-08-27 12:01:02 följande:
    Göteborg. Här är väldigt mulet.

Nej, jag vet, men det är tjatigt när någon vaknar en gång i timmen och snörvlar och gråter, men vägrar ta nässpray eller alvedon.

Men det går över. Solig   
    Aha då är vi inte i samma stad.

Jag har en av varje. Nik är verkligen inte ett normalt barn. Redan som liten tyckte han om medicin och ibland när han kände sig sjuk så kom han och ville ha alvedon. Han är likadan nu som vuxen men lillskit är verkligen en liten envis sak. Oooooooooh, vi har långa konversationer innan han ska ta sin medicin. Efteråt brukar jag lägga mig en stund av trötthet.

Det gör ju det.
    Ett kåt utländskt elände med fina tits (Sumpbävern)
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 21:28:51 följande:
    Nope har haft fredagsmys och film med min dotter
    Hej alla!
    hade också mys och jag lagade en av NG´s recept som jag pimpat på mitt eget sätt det blev skitgott.
  • Aynrand
    I Blackrose I skrev 2011-08-26 21:30:53 följande:
    Fastnade i en rökningdiskussion men nu är jag här.

Ska "dia" inom kort.
    I Blackrose I skrev 2011-08-27 11:04:53 följande:
    Heeeeeeej på er. Jag har haft en underbar kväll/natt. Hoppas ni haft det lika bra.

Kyss
    har dessa 2 ovanstående inlägg ett samband?
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-27 12:43:44 följande:
    Du är så duktig Solig!
    Och jag menar det verkligen haha! 
    tack du!
    receptet och vägledningen var mkt bra!
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-08-27 12:50:17 följande:
    tack du!
    receptet och vägledningen var mkt bra!

Jag tyckte det var lite sött när du ringde från affären för att kolla färgen på brödpåsen haha.
    Och förminska inte din egen insats, din kryddning är helt klart något jag ska testa nästa gång. Hur blev köttet? Stekte du det helt eller lät du det koka ihop med linserna ordentligt?

Jag tycker att vi vägleder varandra väldigt bra båda två, väldigt ofta...   
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-27 12:57:59 följande:
    Jag tyckte det var lite sött när du ringde från affären för att kolla färgen på brödpåsen haha.
    Och förminska inte din egen insats, din kryddning är helt klart något jag ska testa nästa gång. Hur blev köttet? Stekte du det helt eller lät du det koka ihop med linserna ordentligt?

Jag tycker att vi vägleder varandra väldigt bra båda två, väldigt ofta...   
    jag stekte köttet hastigt på mkt varm platta först för att få en lätt stekt/"bränd" yta sedan fick det koka med linser lök och paprika till linserna bildar en massa som du sa. Doften och smaken blev så rund, tung och god av alla kryddor utöver basen med sambal oelek vitlök buljong salt och peppar. En nypa kanel, en rejäl tesked honung, gurkmeja, spiskummin och koriander samt saften från en halv citron.
     mkt bra ömsesidig vägledning skulle jag vilja säga..

från en sak till en annan , har du haft en SKÖN morgon?
Svar på tråden Trash-tråden