Inlägg från: ulfsas |Visa alla inlägg
  • ulfsas

Trash-tråden

Kakaa skrev 2012-11-21 10:04:00 följande:
    Vad kan man köpa för julklapp till gubben? 

Vet att han vill ha tjockare tröjor dock inte hoodies.. men dem jag tipsar om tycker han ser gubbiga ut. -.-  och dem han kollar på ser ut som något en 14 åring har på sig.

Jag funderade på (han är spelnörd) att köpa en x-box, jag hatar den konsollen men han gillar, och tre spel till det.
    det är något vi båda kan använda och lajja runt med då både han och jag är spelnördar.

men sedan är jag totalt blank i huvudet.. jag vill ge honom något så han verkligen vet att det är honom jag tänkt på. :(  
    Du skulle kunna köpa en kockkniv av ett finare märke. Det finns ju i olika storlekar och till olika priser. Det är en rätt manlig present som är praktisk i hemmet för er båda i hela ert liv.

Ps, fyllde själv i lördags och dottern hade även hon köpt en fin mindre kniv.....bra som komplement till de 27!!!!! som jag redan har. Otroligt. Olika i kvalitet och stil men en 28onde kanske inte jag behövde, egentligen.
    Hon var glad så jag var glad.
    Hon hade förresten en buspresent också till mig som första present i form av en av mina redan lästa böcker. Hon skrattade när jag såg ut som ett frågetecken i fejsetFörvånad
    Kul med barn. Ds
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    MrC skrev 2012-11-27 19:48:50 följande:
    Här regnar det, snö inatt eller imorgon sägs det. Måste jag sätta på vinterdäcken nu kanske?

För övrigt är detta en jävla bra dag!
    Satte på mina dubbdäck idag, skönt att ha det klart innan helgen och så är det ju snart december ändå snart.Tomte
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-11-27 21:21:24 följande:
    Har du knackat i dubben på 737:an också ???
    Nä, vi kör med slicks även på vintern...mer spännande såFörvånad
  • ulfsas
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 21:51:45 följande:
    Sjukt!!!
    Ja, låt barnen välja själva så kommer troligen pojkarna att välja vapen och bilar och de flesta tjejer att välja annat som är gulligare.
    Har ju själv en dotter som kunnat leka med alla bilar som jag hade haft som barn. Inget för henne. Rosa prinsessa eller Pippi var hennes melodi. Sonen sedan som just lärt sig sitta fick tag i en plastbil och började med att brumma så saliven sprutade. Jag hade inte ens lekt med bilar med honom för han var så liten. Kan ärligt talat säga att de haft minimal påverkan.

Eller du kanske menade något annat NGWP?
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-11-27 22:02:55 följande:
    Så mao flyger du olagligt efter 1 december......
    Nix, vad jag vet så har inga plan dubbat.
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-11-27 22:16:49 följande:
    Jag behagade skämta till det lite, Ulf.

En fråga dock, om det råder underkylt regn på den flygplatsen du skall landa på så lär ju såklart även landningsbanan vara såphal, så jag undrar om ni har några restriktioner angående halka på en runway. I frågan är banan ren för snö, men ändå såphal.

Vad gäller enligt regelverket ??? 
    Jo, jag förstod nog det Flört

Det som gäller är att banan röjs och sedan mäts friktionen. Det ger ett värde som jag kan ta via en tabell eller som numera via datalänk så printas det ut ett besked om hur mycket bana som krävs vid olika autobrakeinställningar. 
    Det är det teoretiska, sedan skall man se till att få ner maskinen på rätt sättningspunkt för om man flyter in över banan, t.ex om det är byig vind så förbrukar man ca 70 m/s vilket ganska snabbt äter på marginalerna på korta banor.
    Det kan naturligtvis också innebära att man inte kan landa pga att det är för halt. Ibland snöar det så att de som röjer inte hinner hålla rent. Man sprider ibland urea eller sandar för att hjälpa upp friktionen. 
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-11-27 22:33:07 följande:
    Det gläder mig att du delar mitt intresse för aviation, Gumman,Hjärta då kanske du tycker det är intressant fakta att en Airbus A380 har så kraftigt landningsställ att även om landningen blir så hård att den delvis slår sönder betongen på/i landningsbanan, så pallar landningsstället för den enorma påfrestningen utan att kollapsa. 

Dessutom är motorerna konstruerade för att klara av om en turbinvinge, ifall den är lite dåligt limmad och lossnar, skulle sugas in i motorn.  

Visst är det så, Ulf ??? 

Jo, ett turbinblad skall inte kunna komma in i kabinen.
    Har en kompis från min kurs på flygskolan som just flugit sin andra tur som kapten på en A380 i Emirates.
    Lite mäktigt.

• ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2012-11-28 08:49:38 följande:
    Det är Ulf's fel om inte barnen får några paket i år....

Sorry, det hände över nordpolen i förmiddags. Han var tydligen ute på testflygning.....skulle han aldrig ha gjort i en luftled...

Julen är tyvärr härmed inställd på obestämd framtid...

God julf Tomte 
  • ulfsas
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:26:26 följande:
    Vilken lokal känner du nödvändigheten att besöka där du som man (?) förbjuds inträde?
    Damernas omklädningsrum på simhallen antagligen Förvånad
  • ulfsas

Vad gör Agri en kväll som denna då, syndar som vanligt, eller?
    Själv så skall jag stega ner på stamhaket Garbo ikväll.
    Brukar vara trevligtSkål 

Svar på tråden Trash-tråden